Wir sorgen für Sicherheit

Ons Covid Veiligheidshandvest

Veiligheidsnormen en reinigingsprotocollen om de verspreiding van het virus te helpen voorkomen.

Naast het feit dat u een leuke en plezierige vaarvakantie hebt, is uw veiligheid voor ons van het grootste belang. Daarom hebben we veel van onze procedures aangepast om de verspreiding van het coronavirus op onze bases zoveel mogelijk te voorkomen en vragen wij iedereen deze te respecteren.

Our bases

ONZE BASES

  • Oppervlakken en veel gebruikte touchpoints in de receptie worden door de dag regelmatig gereinigd en gedesinfecteerd.
  • Er is bewegwijzering om de sociale afstand en het regelmatig wassen van handen aan te moedigen.
  • Wij raden u aan met een kaart te betalen - de kaartautomaten zullen tussen elke gebruiker worden gedesinfecteerd. Contante betaling wordt echter nog steeds aanvaard indien u niet over andere betaalmiddelen beschikt.
  • In onze ontvangstruimtes zal een handreiniger beschikbaar zijn.
  • De ontvangstruimten worden aan het einde van elke werkdag gedesinfecteerd.
  • Perspexschermen beschermen onze klanten en collega’s bij onze receptiebalies.
  • Wij zijn van plan onze toiletten en douches het hele seizoen open te houden, zolang de plaatselijke aanbevelingen en beperkingen dat toelaten.

Our boats

ONZE BOTEN

  • Schoonmakers zullen elke boot grondig reinigen, waarbij ze veel aandacht zullen besteden aan veel gebruikte oppervlakten, zoals de stuur- en navigatiesystemen, deuren en deurkrukken, badkamers en douches, maar ook aan buitenstoelen, -tafels en bedieningselementen. Ze zullen vervolgens alle binnenoppervlakken desinfecteren, inclusief vloeren, gordijnen, kussens, bekleding en matrassen met een desinfecterende spray geleverd door IPC, experts op het gebied van biotechnologie die alle soorten bacteriën en virussen - inclusief het coronavirus - doodt.
  • Alle documenten aan boord (bijv. navigatiekaarten, handleidingen, enz.) worden tussen klanten schoongemaakt met een desinfecterende spray.
  • Beddengoed en handdoeken worden op hoge temperatuur gewassen. 

MONDKAPJES EN AFSTAND HOUDEN

Wij eisen van onze klanten dat zij altijd het meest recente advies van de plaatselijke overheid volgen inzake het dragen van mondkapjes en afstand houden. Aangezien richtlijnen vaak veranderen en zoals geadviseerd in onze video's voor vertrek, zouden wij aanbevelen:

  • dat de klanten mondkapjes dragen wanneer zij zich in de gebouwen van de basis bevinden (bv. bij de receptie) en telkens wanneer maatregelen om afstand te bewaren moeilijk kunnen worden nageleefd, zoals tijdens briefings voor het vertrek.
  • dat slechts één klant van uw groep tegelijk naar de receptie gaat om het voor iedereen comfortabeler te maken. Op onze basissen met kleinere recepties wordt op elk moment slechts één klant in totaal toegelaten in de receptie.

Gelieve alle instructies van ons basisteam te volgen bij aankomst.

Our base team

ONZE BASIS-TEAM

  • Het basispersoneel zal zich niet voor werk aanmelden als zij symptomen van het coronavirus vertonen.
  • Ons basispersoneel zal afstand bewaren en een mondkapje dragen wanneer zij zich in de gebouwen van de basis bevinden (bv. bij de receptie) en telkens wanneer maatregelen om afstand te bewaren moeilijk kunnen worden nageleefd, zoals tijdens briefings voor het vertrek. In andere gevallen volgt ons team het meest recente advies van de plaatselijke overheid en moeten onze klanten hetzelfde doen. Naarmate de beperkingen evolueren, kan ons team de aanpak met betrekking tot afstand houden en het dragen van mondkapjes aanpassen. Ons team zal niettemin met plezier een mondkapje dragen bij elke vorm van communicatie en interactie met onze klanten, dus aarzel niet om hen dat te vragen.
  • Ons zal de gasten met een glimlach ontvangen - maar zal geen handdruk geven - we hopen dat u dit begrijpt.

Our processes

ONZE PROCEDURES

  • Om de tijd die onze gasten doorbrengen bij de receptie en in de openbare ruimtes te verminderen, vragen wij onze klanten om zoveel mogelijk check-in handelingen te verrichten voor hun aankomst. Dit omvat een aantal 'must do' acties, evenals de mogelijkheid om onze 'Aankomst en Gebied Briefing' video te bekijken - een link zal u per e-mail worden toegezonden. Gasten zullen ook een telefoontje ontvangen van het personeel van de basis, ergens in de week voor vertrek, om hun aankomsttijd te bevestigen en andere check-in formaliteiten te vervullen. Zie de 'Klaar maken' pagina voor meer details.
  • De aankomsttijd van elke boeking worden zoveel mogelijk gespreid om het aantal gasten ter plaatse te beperken. Zie 'Uw aankomst' pagina voor meer details.
  • Ons inchecken en onze briefings voor het vertrek zijn herzien om de tijd die ons team in de nabijheid van onze klanten doorbrengt te beperken. Zie 'Uw aankomst' pagina voor meer details.

OOK...

  • Gasten mogen niet naar onze bases reizen als ze coronavirussymptomen vertonen. Voor meer informatie hierover en voor details over onze flexibele omboekingsvoorwaarden die in deze omstandigheden van toepassing zijn, kunt u terecht bij onze Covid-19 Informatiepunt.
  • Als gasten tijdens hun cruise medische hulp of advies nodig hebben, moeten ze ons basisteam bellen die hen kan bijstaan. Zij kunnen vaststellen waar de gasten zich bevinden en zullen de dichtstbijzijnde en meest geschikte bron van gezondheidszorg kennen, zoals plaatselijke ziekenhuizen, inloopklinieken of medische hulplijnen. Op al onze boten staan de contactnummers van de basis en de hulpdiensten.