GAAT VAREN MET VERTROUWEN

U wilt weten dat u veilig bent, dat uw geld veilig is en dat, als Covid-19 uw vakantieplannen zou verstoren, u de flexibiliteit hebt om ze te wijzigen. Wij bieden u deze geruststelling en zonder extra kosten voor u. Dus, waarom niet nu uw ideale vakantie veilig stellen, terwijl er nog steeds beschikbaarheid is, en jezelf iets moois geven om naar uit te kijken. Ontspan dan in de wetenschap dat we je gedekt hebben. Vaart u mee?

 

 

Afvaarten 2022: Terugbetalingsgarantie 

Voor ALLE nieuwe boekingen (en herboekingen) gemaakt op of na 24 augustus 2022, met vertrek in 2022:

  • Als u moet annuleren vanwege Covid-19
  • Ontvang een creditnota voor terugbetaling of een volledige terugbetaling in cash
  • U kunt annuleren tot de dag van uw vertrek
  • Voorwaarden zijn van toepassing - zie onder

 

Afvaarten in 2022: Totale flexibiliteit

Voor ALLE nieuwe boekingen (en herboekingen) gemaakt op of na 24 augustus 2022, met vertrek in 2022:

  • Uw boeking wijzigen zonder wijzigingskosten
  • Tot 14 dagen voor vertrek, om welke reden dan ook
  • Binnen 14 dagen na vertrek, voor een reden die betrekking heeft op Covid-19
  • Voorwaarden zijn van toepassing - zie onder

 

Afvaarten in 2023: Covid flexibiliteit

Voor ALLE nieuwe boekingen (en herboekingen) gemaakt op of na 24 augustus 2022, met vertrek in 2023:

  • Uw boeking wijzigen zonder wijzigingskosten
  • Of annuleer en ontvang een creditnota 
  • Enkel voor redenen die betrekking hebben op Covid-19
  • Wijzigingen toegestaan binnen 14 dagen voor, en dan nog tot aan uw vertrekdag
  • Extra flexibiliteit kunt u kopen met ons nieuwe Holiday Flex Plan, dat u dekt vanaf het moment dat u boekt tot 14 dagen voor vertrek en waarmee u om welke reden dan ook wijzigingen kunt aanbrengen. 
  • Voorwaarden zijn van toepassing - zie onder

Geboekt voor 24 augustus 2022? Zie de rubriek 'AL GEBOEKT?' hieronder voor meer informatie.

Terugbetalingsgarantie: Alleen van toepassing op afvaarten in 2022. U kunt een creditnota voor terugbetaling accepteren of een volledige terugbetaling in cash ontvangen, tot op de dag van uw vertrek, als u uw reis moet annuleren voor uw vertrek, om een van de onderstaande Covid-19-gerelateerde redenen. In overeenstemming met onze boekingsvoorwaarden zullen wij, als uw saldo niet op tijd is betaald, uw boeking annuleren en uw aanbetaling en eventuele andere relevante kosten inhouden. U komt dan niet in aanmerking voor een latere terugbetaling onder onze Terugbetalingsgarantie. De vervaldatum van uw saldo wordt duidelijk vermeld op uw reserveringsbevestiging. Een positieve test op Covid-19 is op zichzelf geen geldige reden om aanspraak te maken op terugbetaling onder onze Terugbetalingsgarantie. Echter, als door de overheid opgelegde maatregelen mensen met Covid-19 verhinderen om te reizen of hen verplichten tot zelf-isolatie, dan bent u gedekt door onze Terugbetalingsgarantie. We zullen een bewijs van een positieve test nodig hebben.

 

Totale flexibiliteit: Alleen van toepassing op afvaarten in 2022. Wij zullen afzien van onze wijzigingskosten voor wijzigingen in uw vertrekdatum, duur, basis, regio en boottype, afhankelijk van beschikbaarheid. Als de nieuwe vakantiekosten hoger zijn, zult u het verschil moeten betalen. Als de nieuwe reissom lager is en uw wijziging wordt tot 14 dagen voor vertrek doorgevoerd, geven wij u tegoed voor het verschil dat u kunt inwisselen tegen vooraf geboekte extra's of een toekomstige boeking. Indien de nieuwe reissom lager is en de wijziging binnen 14 dagen voor vertrek wordt doorgevoerd om een covid-gerelateerde reden, zal een contante terugbetaling van het verschil worden toegestaan. Let op: per reservering is slechts één gratis wijziging toegestaan. Indien een van onze geldende covid-gerelateerde redenen niet van toepassing is, zijn wijzigingen binnen 14 dagen voor vertrek niet toegestaan in overeenstemming met onze boekingsvoorwaarden. U kunt uw boeking overdragen aan een andere persoon, hoewel schriftelijke toestemming van de oorspronkelijke hoofdboeker vereist zal zijn. Let op: en zie onderstaande geldende redenen, als u binnen 14 dagen voor vertrek positief test op Covid-19, ongeacht of u onder de overheidsmaatregelen valt of niet, zullen wij u toestaan uw boeking te wijzigen onder ons 'Totale flexibiliteit'-beleid.

 

Covid flexibiliteit: Alleen van toepassing op afvaarten in 2023. Als een van de onderstaande covid-19-gerelateerde redenen op u van toepassing is, zullen wij onze wijzigingskosten voor wijzigingen in uw vertrekdatum, duur, vertrekhaven, regio en boottype kwijtschelden, afhankelijk van beschikbaarheid. Dergelijke wijzigingen zijn alleen toegestaan binnen 14 dagen voor vertrek. Als de nieuwe vakantiekosten hoger zijn, zult u het verschil moeten betalen. Als de nieuwe vakantiekosten lager zijn, zal een contante terugbetaling van het verschil worden gegeven. Let op: per reservering is slechts één gratis wijziging toegestaan. Indien een van onze geldende covid-gerelateerde redenen niet van toepassing is, kunt u alleen wijzigingen aanbrengen in overeenstemming met onze boekingsvoorwaarden. U kunt uw boeking overdragen aan een andere persoon, hoewel schriftelijke toestemming van de oorspronkelijke hoofdboeker vereist zal zijn. Let op: een positieve test op Covid-19 is op zichzelf geen geldige reden om aanspraak te maken op terugbetaling onder onze Terugbetalingsgarantie. Echter, als door de overheid opgelegde maatregelen mensen met Covid-19 verhinderen om te reizen of hen verplichten tot zelf-isolatie, dan bent u gedekt door onze Terugbetalingsgarantie. We zullen een bewijs van een positieve test nodig hebben.

 

Geldende Covid-19-gerelateerde redenen zijn:

Om een van de onderstaande redenen te kunnen toepassen, moet worden bevestigd dat deze op de datum van uw vertrek nog steeds van kracht zullen zijn. Indien er beperkingen van kracht zijn zonder definitieve einddatum, kunt u niet annuleren of kosteloos wijzigen tot 7 dagen voor uw vertrek, waarbij ze nog steeds van kracht moeten zijn om als geldige reden te gelden.

  • We bevestigen dat we niet in staat zijn om uw vakantie uit te voeren, omdat de lokale overheid ons verbiedt om dat te doen.
  • De regering van uw land van herkomst of de regering van het land van bestemming heeft u of leden van uw reisgezelschap Covid-19-gerelateerde reis- en verplaatsingsbeperkingen opgelegd, waardoor u niet kunt reizen.
  • De regering van uw land van bestemming, draagt u op zich niet te mengen met de gezinnen met wie u van plan was te reizen.
  • U, of een lid van uw groep, moet zichzelf isoleren volgens de richtlijnen van de overheid.
  • U wordt door de autoriteiten opgedragen bij aankomst op uw bestemming of na terugkeer in uw land van herkomst aan zelf-isolatie te doen, ongeacht of u een negatieve Covid-19-test laat zien of niet. In sommige landen hoeft u niet in quarantaine als u een negatieve Covid-19-test overlegt die 24 uur voor uw vertrek is afgenomen. In dit geval is het weigeren van een test en vervolgens gevraagd worden om in quarantaine te gaan geen geldige reden om niet te kunnen reizen. 

Covid Veiligheidshandvest

 

Covid Veiligheidshandvest

Wij nemen de veiligheid van onze klanten en collega's zeer ernstig en hebben op onze basissen procedures ingevoerd om onze reinigingsvoorschriften te verbeteren en ervoor te zorgen dat wij kunnen werken in overeenstemming met de veiligheidsrichtlijnen omtrent covid.

Vertel me meer

Financieel vertrouwen

 

Financieel vertrouwen

Niet alleen hebben we meer dan 50 jaar ervaring met het charteren van boten met meer boten en bases dan welk ander bedrijf dan ook, we maken ook deel uit van Travelopia, 's werelds grootste collectie van gespecialiseerde reismerken. Dit maakt ons veruit een van de financieel meest stabiele bootcharterbedrijven ter wereld.

-

AL GEBOEKT?

Voor boekingen gemaakt voor 24 augustus 2022

Als u vóór 24 augustus 2022 hebt geboekt (of omgeboekt met restitutietegoed) zijn onze 'Terugbetalingsgarantie' en het 'Totale Flexibiliteit'-beleid op u van toepassing en valt u onder hun voorwaarden, ongeacht in welk jaar u reist. U kunt annuleren of een wijziging aanbrengen onder deze beleidsregels binnen 8 weken voor vertrek als er beperkingen van kracht zijn, die u verhinderen te reizen, die geen definitieve einddatum hebben. U hoeft ons Holiday Flex Plan niet aan te schaffen - u bent al gedekt.

Voor boekingen gemaakt op of na 24 augustus 2022

Als u hebt geboekt (of omgeboekt met restitutietegoed) op of na 24 augustus 2022, valt u niet onder onze Terugbetalingsgarantie en zijn de voorwaarden van ons flexibiliteitsbeleid enigszins verschillend, afhankelijk van of u vertrekt in 2022 of 2023. Zie de rubriek 'BOEK MET VERTROUWEN' hierboven voor meer details. Wijzigingen onder ons flexibiliteitsbeleid zijn alleen toegestaan binnen 14 dagen voor vertrek.

Als u in aanmerking komt om uw boeking te annuleren of te wijzigen onder een van de bovenstaande beleidsregels, bel ons dan tijdens de openingstijden van het kantoor op +31 10 213 03 52 (ma t/m vr: 9:30 -12:00 / 13:00 - 17:00 / Gesloten: Weekends). De belvolumes kunnen hoger zijn dan normaal en wij danken u voor uw geduld. Als u via uw reisagent hebt geboekt, bel hen dan direct.

Als u in aanmerking komt om uw boeking te wijzigen onder de voorwaarden van ons Totale Flexibiliteitsbeleid om een reden die geen verband houdt met Covid-19, geef ons dan ten minste twee weken van tevoren bericht. U kunt contact met ons opnemen of ons online omboekingsformulier invullen en wij zullen de beschikbaarheid controleren en contact met u opnemen. 

Als u via een agent heeft geboekt, moet u rechtstreeks contact opnemen met uw agent.

Ja - maar alleen als u in 2022 reist (of in 2023 als u vóór 24 augustus 2022 hebt geboekt). Met onze 'totale flexibiliteit' kunt u uw boeking wijzigen naar een andere vertrekdatum, vertrekhaven, regio of boot, ongeacht de reden. Let op dat per boeking slechts één gratis wijziging is toegestaan. We vragen u wel om ons minstens twee weken op voorhand te verwittigen. Als uw boeking binnen twee weken plaatsvindt kunt u alleen gebruik maken van de totale flexibiliteit als uw boeking wordt beïnvloed door een van de coronavirus-gerelateerde redenen die hierboven zijn genoemd om kosteloos te wijzigen, anders zijn onze standaard wijzigingskosten, voorwaarden en condities van toepassing.

U moet uw eigen dekking controleren, sommige verzekeraars verzekeren geen schadeclaims in verband met het coronavirus in het algemeen (d.w.z. annulering, repatriëring, enz.). Daarom hebben wij onze "Terugbetalingsgarantie" en onze "Totale Flexibiliteit"-beleid om u voor de rest van het seizoen 2022 te beschermen.. Sommige verzekeraars bieden nog dekking voor medische spoedbehandelingen in het buitenland in verband met het coronavirus. Het kan de moeite lonen om rond te kijken als u deze extra gemoedsrust wilt.

 

Een reisverzekering is een belangrijk onderdeel van elke vakantie en wij raden u ten sterkste aan een adequate dekking af te sluiten, bij voorkeur vanaf het moment van de boeking om er zeker van te zijn dat annulering is gedekt. Zowel voor reizen in het buitenland als voor binnenlandse reizen moet dekking worden verkregen.

Omdat uw geboekte vakantie door kan gaan, heeft u geen recht op restitutie in contanten onder ons Terugbetalingsgarantie beleid. Wij begrijpen echter dat de sluiting van dergelijke vrijetijdsgelegenheden voor veel klanten van invloed zal zijn op het plezier van onze vakanties. In dit geval kan u profiteren van ons totale flexibiliteitsbeleid, dat u toestaat om één wijziging aan te brengen aan uw geboekte regio of vertrekdatum, zonder wijzigingskosten.

Helaas niet. Als u uw boeking wilt behouden moet u uw saldo betalen in overeenstemming met onze gebruikelijke voorwaarden.

Hetzelfde geldt voor eventuele tussentijdse betalingstermijnen die op uw reserveringsbevestiging staan vermeld.  Als uw saldo (of tussentijdse betaling) niet op tijd wordt betaald, zullen wij uw reservering annuleren en uw aanbetaling en eventuele andere relevante kosten inhouden. U komt dan niet in aanmerking voor een latere terugbetaling onder onze Cash Restitutie Garantie (die alleen van toepassing is op boekingen gemaakt voor 24 augustus 2022). De datum waarop u het restbedrag moet betalen, staat duidelijk vermeld op uw reserveringsbevestiging

Als u zich ziek voelt en symptomen van Covid-19 vertoont, dan raden wij u aan een laterale flow- of PCR-test te doen om te bevestigen of u Covid-19 heeft.

Als u binnen 14 dagen voor vertrek positief test en de door de overheid opgelegde maatregelen verhinderen dat iemand met Covid-19 reist, of vereisen dat men zichzelf isoleert, dan kunt u uw boeking gratis wijzigen onder de voorwaarden van ons 'Totale flexibiliteit' en 'Covid flexibiliteit'-beleid. Als u boekte voor 24 augustus 2022, u kunt ook annuleren in overeenstemming met onze Cashbackgarantie als een alternatieve datum voor u geen geschikte optie is. In deze omstandigheden kunt u tot op de dag van vertrek verzoeken om uw boeking te wijzigen/annuleren. Wij zullen u echter vragen om uw claim met bewijzen te staven. Gelieve ons te bellen zodra u het weet. (Als u via een agent heeft geboekt, neem dan rechtstreeks contact met hen op).

Als door de overheid opgelegde maatregelen mensen met Covid-19 NIET beletten om te reizen, of hen verplichten om zichzelf te isoleren, dan komt u niet in aanmerking om te annuleren en een terugbetaling te ontvangen. Als u vertrekt in 2022 of als u boekte vóór 24 augustus 2022 voor een vertrek in 2023, wij zullen echter graag uw boeking wijzigen in het kader van ons "totale flexibiliteit"-beleid als u liever niet wilt reizen zoals u hebt geboekt. (Let op: wij hebben een bewijs van een positieve test nodig).

Indien u of een lid van uw groep tijdens uw reis coronavirussymptomen begint te vertonen (raadpleeg de lokale overheid of de gezondheidsdienst voor de meest recente coronavirussymptomen), isoleer dan alle bemanningsleden aan boord van uw boot en neem contact op met ons basisteam dat u kan adviseren over de meest geschikte en dichtstbijzijnde bron voor medisch advies en/of tests. Het kan zijn dat u afspraken moet maken om zo snel mogelijk naar huis terug te keren. Het basisteam zal met u bespreken of, en waar, u met uw boot naar toe moet varen. Het basisteam zal met u een uitcheck regelen om elk contact met andere klanten en onze collega's op onze basis te voorkomen. 

-

OP ZOEK NAAR MEER? KLIK HIERONDER...

Reisbeperkingen >

Kan u de grens oversteken? Mag u van en naar onze basissen reizen? 

 

Regels en beperkingen op vakantie >

Moet u gevaccineerd zijn? Hoe zullen de plaatselijke beperkingen uw vakantie-ervaring beïnvloeden?

 

Ons Covid Veiligheidshandvest >

Ontdek wat we doen om het risico op infectie te verkleinen terwijl u op vakantie bent.

 

Covid-19 testlocaties >

Als u een test moet afleggen terwijl u op vakantie bent, vindt u hier waar de plaatselijke testcentra zijn.

KAN IK REIZEN?

CovidReizen NAAR het land van bestemming

Het is uw verantwoordelijkheid om alle relevante richtlijnen en maatregelen die van kracht zijn om u, onze andere klanten en ons team veilig te houden, te controleren en na te leven. Het kan gaan om reisbeperkingen van de overheid waardoor u en uw reisgezelschap niet naar het land van bestemming kunnen reizen of om vaccinatievoorschriften waaraan moet worden voldaan als voorwaarde voor binnenkomst. 

Nuttige links over al deze beperkingen vindt u hieronder, voor elk van onze bestemmingen.

Verdere informatie en advies voor Nederlandse en Belgische burgers is te vinden op de websites van de regering.

België

Reizen NAAR België

De autoriteiten in België stellen de toegangsregels vast en zien toe op de naleving ervan. Kijk op de website van de overheid voor de actuele toelatingsvoorwaarden. 

CanadaReizen NAAR Canada

De autoriteiten in Canada stellen de toegangsregels vast en zien toe op de naleving ervan. Kijk op de website van de overheid voor de actuele toelatingsvoorwaarden:voor gevaccineerde reizigers en voor niet-gevaccineerde reizigers (website in het Engels).

Engeland en SchotlandReizen NAAR Engeland en Scotland

De autoriteiten in Verenigd Koninkrijk stellen de toegangsregels vast en zien toe op de naleving ervan. Kijk op de website van de overheid (website in het Engels) voor de actuele toelatingsvoorwaarden. 

 

FrankrijkReizen NAAR Frankrijk

De autoriteiten in Frankrijk stellen de toegangsregels vast en zien toe op de naleving ervan. Kijk op de website van de overheid (website in het Engels) voor de actuele toelatingsvoorwaarden. 

DuitslandReizen NAAR Duitsland

De autoriteiten in Duitsland stellen de toegangsregels vast en zien toe op de naleving ervan. Kijk op de website van de overheid (website in het Engels) voor de actuele toelatingsvoorwaarden. 

IerlandReizen NAAR Ierland

De autoriteiten in Ierland stellen de toegangsregels vast en zien toe op de naleving ervan. Kijk op de website van de overheid (website in het Engels) voor de actuele toelatingsvoorwaarden. 

ItaliëReizen NAAR Italië

De autoriteiten in Italië stellen de toegangsregels vast en zien toe op de naleving ervan. Kijk op de website van de overheid (website in het Engels) voor de actuele toelatingsvoorwaarden.

NederlandReizen NAAR Nederland

De autoriteiten in Nederland stellen de toegangsregels vast en zien toe op de naleving ervan. Kijk op de website van de overheid voor de actuele toelatingsvoorwaarden. 

Terugreis naar uw thuisland NA uw vakantie

Er kunnen ook door de regering van uw land van herkomst opgelegde maatregelen zijn, zoals quarantainevoorschriften, die van toepassing zijn wanneer u vanuit uw land van bestemming naar huis terugkeert. U moet alles controleren en opvolgen. Als u van plan bent te reizen, MOET u de website van uw regering bezoeken om de informatie te bevestigen en voor meer details.  

Beperkingen TIJDENS verblijf in uw land van bestemming

Ongeacht waar u vandaan reist, moet u OOK de meest recente plaatselijke adviezen en richtlijnen controleren voor het land waar u naartoe reist. Er kunnen vereisten zijn waarop u zich van tevoren moet voorbereiden, zoals u laten vaccineren of mondkapjes kopen. Of misschien zijn er beperkingen die verhinderen dat u en uw gezelschap samen op cruise gaan of die beperken wat u wel en niet mag doen tijdens uw vakantie.

Als u wordt getroffen door Covid19-gerelateerde beperkingen en u niet op uw cruise kunt gaan zoals geboekt of als u bij uw terugkeer in quarantaine moet, maak u dan geen zorgen... onze 'Terugbetalingsgarantie' en ons 'Totale Flexibiliteit'-beleid zullen van toepassing zijn. Indien uw vertrekdatum minder dan 8 weken verwijderd is, gelieve ons te contacteren zodat we alternatieve opties met u kunnen bespreken. (Als u via een agent heeft geboekt, neem dan rechtstreeks contact met hen op).

Als u vertrekt in 2022 wordt getroffen door Covid19-gerelateerde beperkingen en u niet op uw cruise kunt gaan zoals geboekt of als u bij uw terugkeer in quarantaine moet, maak u dan geen zorgen... onze 'Terugbetalingsgarantie' en ons 'Totale Flexibiliteit'-beleid zullen van toepassing zijn.

 

Als u vertrekt in 2023 en hebt geboekt voor 24 augustus 2022, en u wordt getroffen door Covid19-gerelateerde beperkingen en u niet op uw cruise kunt gaan zoals geboekt of als u bij uw terugkeer in quarantaine moet, maak u dan geen zorgen... onze 'Terugbetalingsgarantie' en ons 'Totale Flexibiliteit'-beleid zullen van toepassing zijn.

 

Als u vertrekt in 2023 en hebt geboekt op of na 24 augustus 2022, en u wordt getroffen door Covid19-gerelateerde beperkingen en u niet op uw cruise kunt gaan zoals geboekt of als u bij uw terugkeer in quarantaine moet, dan zal ons 'Covid Flexibiliteitsbeleid' van toepassing zijn.

Voordat u uw test uit te voeren, moet u ervoor zorgen te controleren u de test timing eisen voor het land dat u te reizen. Als u uw test te vroeg uitvoert, kan deze ongeldig zijn.

Als u reist met het vliegtuig, boot of per spoor adviseren wij u te volgen testen advies en eisen van uw luchtvaartmaatschappij, ferrymaatschappij of trein operator. Veel havens en luchthavens werken samen met laboratoria om tests aan te bieden voordat u op reis gaat. Zorg ervoor dat u van tevoren controleert of u tests moet boeken. 

Daarnaast zijn de volgende zijn een selectie van locaties die tests kunnen leveren voor reizen doeleinden. De volgende informatie is geen uitputtende lijst en kan worden gewijzigd. 

Le Boat is niet verbonden met bovengenoemde bedrijven of diensten en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de informatie of diensten die zij leveren. 

Als u een negatief testresultaat krijgt, hangt het van het land waar u naartoe reist af hoe en wanneer u dit moet indienen om te bewijzen dat u in orde bent om te reizen. Raadpleeg het meest recente reisadvies van de overheid. Als u positief test, bent u gedekt door onze 'Terugbetalingsgarantie' als u wilt annuleren, of u kunt uw vakantie wijzigen onder de voorwaarden van onze 'Totale Flexibiliteit'- of 'Covid Flexibiliteit'-beleid. Raadpleeg het tabblad "Uw boeking" om na te gaan welk beleid op uw vaarvakantie van toepassing is.

Als u per vliegtuig, over zee of per spoor reist, adviseren wij u het testadvies en de vereisten van uw luchtvaartmaatschappij, veerbootmaatschappij of treinexploitant op te volgen. Veel havens en luchthavens werken samen met laboratoria om tests aan te bieden voordat u op reis gaat. Zorg ervoor dat u controleren of u verplicht bent om boek testen op voorhand. 

Voordat u uw test uitvoert, moet u de vereisten voor testtiming controleren voor het land waar u naartoe reist. Als u uw test te vroeg uitvoert, kan deze ongeldig zijn.

Le Boat heeft niet de faciliteiten om direct aan te bieden klanten Covid-19 testen, maar we hebben samengesteld een selectie van lokale laboratoria die supply testen in de buurt van onze bases.  

 

Als je pre-departure testresultaat positief is, moet je de overheid begeleiding volgen en je kan nodig zijn om behandeling te zoeken waar je bent, totdat u hersteld bent. Als de plaatselijke autoriteiten u in quarantaine plaatsen, moet u dit doen voordat u naar huis reist. Het is niet mogelijk in quarantaine te plaatsen aan boord van één van onze boten, maar onze basis of klantenservice teams zal u voorzien van advies en ondersteuning naar de accommodatie die geschikt is voor uw behoeften.

Voordat u op reis gaat, adviseren wij u ook te controleren of u een toereikende reisverzekering hebt om u te dekken als u zich buitenshuis moet isoleren. 

-

OP ZOEK NAAR MEER? KLIK HIERONDER...

Mijn boeking >

Zou u nu best boeken? Kunt u een bestaande boeking annuleren of wijzigen? Heeft u restitutietegoed te gebruiken? 

 

Regels en beperkingen op vakantie >

Moet u gevaccineerd zijn? Hoe zullen de plaatselijke beperkingen uw vakantie-ervaring beïnvloeden?

 

Ons Covid Veiligheidshandvest >

Ontdek wat we doen om het risico op infectie te verkleinen terwijl u op vakantie bent.

 

Covid-19 testlocaties >

Als u een test moet afleggen terwijl u op vakantie bent, vindt u hier waar de plaatselijke testcentra zijn.

VACCINATIESTATUS EN TESTEN

Moet ik volledig gevaccineerd zijn of een bewijs van een negatieve Covid-19-test hebben?

vliegtuigicoonVOOR REIZEN NAAR EN VANUIT UW BASIS: Reisbeperkingen in verband met vaccinatiestatus en Covid-19-testen verschillen per land. Zie het tabblad "Reisbeperkingen" voor advies over waar u de meest recente informatie kunt vinden.

 

 

Horizon iconVOOR BOTEN: Wij eisen geen bewijs van vaccinatie tegen Covid-19, of een negatief testresultaat, voordat u wordt toegelaten tot onze basissen of voordat u vertrekt op een van onze boten. Wij vragen u echter vriendelijk om mee te helpen aan de veiligheid van onze andere klanten en onze collega's door, indien mogelijk, kort voor uw vakantie een test te doen. En als een lid van uw groep in de weken voor uw vertrek symptomen van het coronavirus begint te vertonen of positief test op Covid-19, moet hij/zij het meest recente overheidsadvies in uw eigen land opvolgen wat betreft het doen van een test en het zichzelf isoleren.

 

Le Boat fietspictogramOP STAP GAAN: Uw vaccinatiestatus en de verplichting om een Covid-19-test af te leggen om bepaalde openbare plaatsen (zoals winkels, restaurants en attracties) te mogen bezoeken, verschilt per land. Zie hieronder voor meer details hierover, evenals andere geldende regels en beperkingen die van invloed kunnen zijn op uw vakantie-ervaring op al onze bestemmingen.

-

HOE ZAL COVID-19 MIJN VAKANTIE-ERVARING BEÏNVLOEDEN?

Wat zijn de huidige plaatselijke Covid-19 beperkingen op mijn bestemming?

Voor informatie over eventuele beperkingen die van invloed kunnen zijn op uw reizen van of naar onze basis, verwijzen wij u naar ons tabblad "Reisbeperkingen" voor advies over waar u de meest recente informatie kunt vinden. Voor Covid-19 beperkingen die van invloed kunnen zijn op wat u wel en niet kunt doen op elk van onze bestemmingen, en welke voorzorgsmaatregelen er momenteel van kracht zijn - hebben we hieronder een handig overzicht gegeven.

BelgiëOnze regio België is open.

 

Moeten winkels, restaurants en recreatiecentra sluiten?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

 

Moet ik een bewijs van vaccinatie laten zien om winkels, restaurants en recreatiecentra binnen te mogen?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

 

Moet ik een mondkapje dragen in winkels, restaurants en recreatiecentra?

Nee - de verplichting om maskers te dragen is afgeschaft, hoewel dit op sommige plaatsen, zoals in het openbaar vervoer, nog wel verplicht is.

 

Zijn er limieten aan het aantal mensen in mijn groep?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen

CanadaOnze regio Canada is open. 

 

Moeten winkels, restaurants en recreatiecentra sluiten?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

 

Moet ik een bewijs van vaccinatie laten zien om winkels, restaurants en recreatiecentra binnen te mogen?

Geen wettelijke verplichting om een bewijs van inenting te tonen, hoewel restaurants en recreatiecentra er desgewenst nog wel om kunnen vragen. 

 

 

Moet ik een mondkapje dragen in winkels, restaurants en recreatiecentra?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

  

Zijn er limieten aan het aantal mensen in mijn groep?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

Engeland en SchotlandOnze regio's Thames en Schotland zijn open.

 

Moeten winkels, restaurants en recreatiecentra sluiten?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

 

Moet ik een bewijs van vaccinatie laten zien om winkels, restaurants en recreatiecentra binnen te mogen?

Nee - er zijn geen huidige vereisten voor deze plaatsen.

 

Moet ik een mondkapje dragen in winkels, restaurants en recreatiecentra?

In Engeland en in Schotland, is het dragen van gezichtsbedekking niet langer verplicht, maar wordt het aanbevolen in drukke, gesloten ruimten. .

 

Zijn er limieten aan het aantal mensen in mijn groep?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

Frankrijk

Onze regio Frankrijk is open.

 

 

Moeten winkels, restaurants en recreatiecentra sluiten?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

 

Moet ik een bewijs van vaccinatie laten zien om winkels, restaurants en recreatiecentra binnen te mogen?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

 

Moet ik een mondkapje dragen in winkels, restaurants en recreatiecentra?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen (behalve in gezondheidsinstellingen). Een mondkapje wordt aanbevolen in het openbaar vervoer.

 

Zijn er limieten aan het aantal mensen in mijn groep?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

DuitslandOnze regio Duitse is open.

 

Moeten winkels, restaurants en recreatiecentra sluiten?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

 

Moet ik een bewijs van vaccinatie laten zien om winkels, restaurants en recreatiecentra binnen te mogen?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen. Als er plaatselijk sprake is van een bedreigende infectiesituatie, kunnen de deelstaten verdere beschermende maatregelen nemen. Zie: www.integrationsbeauftragte.de/ib-de/staatsministerin/corona/

 

Moet ik een mondkapje dragen in winkels, restaurants en recreatiecentra?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen. Het dragen van een mondkapje in het openbaar vervoer, ziekenhuizen en zorginstellingen blijft van kracht. Als er plaatselijk sprake is van een bedreigende infectiesituatie, kunnen de deelstaten verdere beschermende maatregelen nemen.

 

Zijn er limieten aan het aantal mensen in mijn groep?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

IerlandOnze regio Ierse is open.

 

Moeten winkels, restaurants en recreatiecentra sluiten?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

 

Moet ik een bewijs van vaccinatie laten zien om winkels, restaurants en recreatiecentra binnen te mogen?

Nee - er zijn geen huidige vereisten voor deze plaatsen.

 

Moet ik een mondkapje dragen in winkels, restaurants en recreatiecentra?

Nee - Is het dragen van gezichtsbedekking niet langer verplicht, maar wordt het aanbevolen in drukke, gesloten ruimten. 

 

Zijn er limieten aan het aantal mensen in mijn groep?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

ItaliëOnze regio Italië is open.

 

Moeten winkels, restaurants en recreatiecentra sluiten?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

 

Moet ik een bewijs van vaccinatie laten zien om winkels, restaurants en recreatiecentra binnen te mogen?

Niet voor winkels, restaurants en recreatiecentra.

 

Moet ik een mondkapje dragen in winkels, restaurants en recreatiecentra?

Nee. Tot 30 september is het mondkapje (FFP2) alleen verplicht in treinen, veerboten en het plaatselijk openbaar vervoer (met uitzondering van vliegtuigen).

 

Zijn er limieten aan het aantal mensen in mijn groep?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

NederlandOnze regio Nederland is open.

 

 

Moeten winkels, restaurants en recreatiecentra sluiten?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

 

Moet ik een bewijs van vaccinatie laten zien om winkels, restaurants en recreatiecentra binnen te mogen?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

 

Moet ik een mondkapje dragen in winkels, restaurants en recreatiecentra?

In Nederland is het dragen van een mondmasker niet meer verplicht.

 

Zijn er limieten aan het aantal mensen in mijn groep?

Nee - er zijn momenteel geen beperkingen.

-

OP ZOEK NAAR MEER? KLIK HIERONDER...

Mijn boeking >

Zou u nu best boeken? Kunt u een bestaande boeking annuleren of wijzigen? Heeft u restitutietegoed te gebruiken? 

 

Reisbeperkingen >

Kan u de grens oversteken? Mag u van en naar onze basissen reizen? 

 

Ons Covid Veiligheidshandvest >

Ontdek wat we doen om het risico op infectie te verkleinen terwijl u op vakantie bent.

 

Covid-19 testlocaties >

Als u een test moet afleggen terwijl u op vakantie bent, vindt u hier waar de plaatselijke testcentra zijn.