Vision

Uw aankomst... en terugkomst

Om iedereen zo veilig mogelijk te houden op onze bases.

De volgende aankomst- en terugkomstprocedures zijn zorgvuldig herzien en aangepast om uw aankomst zo zorgeloos mogelijk te laten verlopen en om de verspreiding van het coronavirus op onze bases en op onze boten te voorkomen. Reist alstublieft niet naar onze bases als u symptomen van het coronavirus vertoont, anders loopt u het risico dat u niet aan boord van uw boot wordt toegelaten. Voor meer informatie hierover en voor details over onze flexibele omboekingsvoorwaarden, die in deze omstandigheden van toepassing zouden zijn, kunt u terecht bij onze Coronavirus FAQ's.

 

Voor andere maatregelen die we hebben genomen op onze bases en op onze boten - bezoek onze ‘Covid Veiligheidshandvest’.

UW AANKOMST OP ONZE BASIS... EN CHECK IN

Aankomsttijd

Arrival time

We hebben onze basis openingstijdenveranderd zodat we meer beschikbaar zijn gedurende de dag en op tijden die passen bij onze klanten. Dit helpt ook om aankomsten te spreiden, waardoor we beter kunnen omgaan met sociale afstandsmaatregelen op onze bases.

 

Voor vroege check-ins (indien vooraf geboekt) dient u vanaf 11 uur 's ochtends te arriveren. Standaard check-ins beginnen vanaf 14.00 uur. We zullen proberen de aankomst te spreiden om het aantal klanten ter plaatse te verminderen en u zo snel mogelijk aan boord te krijgen. Om ons te helpen dit te bereiken, moet u uw verwachte aankomsttijd bevestigen wanneer u het online Gasteninformatieformulierinvult, dat ten minste 72 uur voor uw vertrek moet worden ingevuld. Ons basisteam zal u dan 48-72 uur voor uw vertrek bellen om te bevestigen wanneer u moet aankomen. Zij kunnen u vragen om iets eerder of later aan te komen, afhankelijk van het aantal andere vertrekken op dezelfde dag. We vragen u om u zo dicht mogelijk bij de afgesproken aankomsttijd te houden.

 

Na uw aankomst moeten we wat tijd met u doorbrengen om de check-in processen af te ronden en we zullen u dan adviseren wanneer u kunt verwachten dat de briefing voor het vertrek van de boot plaatsvindt. U kunt de kade niet direct verlaten, maar we zetten uzo snel mogelijk klaar om te vertrekken.

 

Aankomst na sluitingstijd?

 

Voorbereiden voor check-in

Prepare for check-in

Onze basisteam kijken ernaar uit u te verwelkomen in hun vaargebied en uw aankomstervaring en vakantie zo soepel en plezierig mogelijk te laten verlopen.

 

Om de tijd die u in onze receptie moet doorbrengen te verminderen, wat belangrijk is voor een effectieve sociale afstand, hadden de meeste check-in vereisten voor uw vertrek ingevuld moeten zijn. Zie onze 'klaar maken' pagina voor details over de acties die u thuis moet uitvoeren, inclusief de mogelijkheid om deel te nemen aan een virtuele Omgeving en Navigatie Briefing via videoconferentie. Andere vereisten voor check-in zullen ook telefonisch worden doorgegeven wanneer ons basisteam u 48-72 uur voor uw vertrek belt.

 

Belangrijk: u dient ook een online gasteninformatieformulier in te vullen en alle leden van uw groep moeten voor uw aankomst onze safety video kijken. Dit zijn vereisten en u kunt niet aan boord van uw boot gaan als u het niet gedaan hebt.

Check-in

Check-in

Bij aankomst dient u zich te melden bij de receptie met behulp van onze vloermarkeringen om een veilige afstand van 2 meter van anderen te bewaren. Slechts één lid van uw groep wordt toegelaten in de receptie en er moet een masker worden gedragen als de lokale overheid officieel aangeeft dat u dat moet doen. Op onze bases met kleinere recepties wordt slechts één klant op elk moment in de receptie toegelaten - gelieve zich bij aankomst te laten begeleiden door het personeel van de basis. De rest van uw groep moet in uw voertuig blijven of buiten en uit de buurt van anderen, totdat anders wordt aangegeven. We proberen u zo snel mogelijk op uw boot te krijgen.

 

Binnen wordt u met een glimlach begroet, maar geen handdruk. We hopen dat u het begrijpt. U zult een aantal documenten moeten ondertekenen om aan te tonen dat bepaalde informatie volledig is gelezen en begrepen. Als u dit niet al telefonisch doet, moet het team van de receptie ook een Schadeborg van u nemen door middel van een pre-autorisatie op uw creditcard, evenals een Engine Hours Deposit. (Visa of Mastercard a.u.b.) Zie de verplichte kosten voor meer informatie. Pennen en kaarttransactiemachines worden na elk gebruik gedesinfecteerd.

Als u in Duitsland niet over een vergunning beschikt en in vergunningvrije gebieden van Duitsland wilt varen, zijn onze basisteams verplicht om voor uw vertrek extra onderwijs te verstrekken, dat elke dag om 14uur begint. Zie het tabblad 'Meer informatie over varen' op onze pagina 'klaar maken' voor meer details.

 

Vergunningen zijn slechts in een deel van Duitsland nodig. In geen van onze andere vaargebieden zijn vergunningen vereist.

Naast de plaatselijke taal in de regio, communiceren onze teams graag in het Engels op al onze bases. Het is mogelijk dat andere talen in sommige bases worden gesproken, maar dit kan niet worden gegarandeerd.

 

Gedrukte talen op de bases

Onze aankomstpapieren, veiligheidsvideo's en briefings (niet de mondelinge briefing) zijn op al onze bases beschikbaar in het Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Nederlands.

Andere nuttige literatuur, zoals ons welkomstboekje, regionale gidsen, kaarten, etc. is beschikbaar in:

  • Engels, Frans en Duits: Alle bases
  • Nederlands: Canal du Midi, Camargue, Bourgondië FC, België en Nederland

 


Briefing voor vertrek

Pre-departure Briefing

Kort nadat u uw boot hebt gezien, zal een van onze basistechnici de door u benoemde kapitein en de tweede-in-charge vertrouwd maken met de huishoudelijke systemen van de boot en u een praktijkgerichte demonstratie geven van de bediening van de boot en de bediening ervan. Zij zullen ervoor zorgen dat u de boot comfortabel en vol vertrouwen kunt besturen en de waterweg kunt bevaren, voordat u vertrekt.

 

De technicus zal er alles aan doen om tijdens de demonstratie een veilige afstand te bewaren, maar dit is niet altijd mogelijk. Daarom dragen ze handschoenen en een gezichtsmasker gedurende de hele briefing, en desinfecteren ze alles wat ze tijdens de demonstratie aanraken. Ook de door u aangewezen kapitein en tweede-in-charge moeten tijdens de briefing een gezichtsmasker dragen voor de veiligheid van ons team. De overige bemanningsleden dienen weg van de boot en de kade te wachten, met behoud van een veilige afstand tot de anderen, totdat de briefing is afgelopen. Uw technicus zal u vertellen waar u moet wachten.

 

Aan het einde van de briefing zullen de kapitein en de tweede-in-charge moeten tekenen om te zeggen dat de juiste instructie is ontvangen - en ook dat onze veiligheidsvideo is bekeken door alle leden van de groep.

Middelen aan boord

Onboard resources

Onze teams op uw startbasis zijn er om ervoor te zorgen dat u comfortabel, zelfverzekerd en veilig bent. U krijgt echter veel schriftelijke informatie om naar te verwijzen, in geval dat u iets vergeet.

 

U zult ontvangen:

  • contactnummers voor bijstand tijdens het varen.
  • een welkomstboekje, met daarin:
  • essentiële veiligheidsinformatie.
  • een snelstartgids - informatie over hoe u zich comfortabel kunt voelen als u eenmaal aan boord bent en op weg gaat.
  • navigatiekaarten en charts.
  • een gedetailleerde handleiding voor de boot.
  • schriftelijke richtlijnen voor de hanteren van boten en het varen op de waterweg.

 

Zie het 'Leer meer over varen' tabblad van onze 'klaar maken' pagina om een aantal van deze bronnen online te lezen voordat u thuis weggaat. Dit kan u helpen om de briefing voor vertrek beter be begrijpen en om sneller zelfvertrouwen te krijgen.

 

    

       

AANKOMST NA SLUITINGSTIJD

Late aankomstprocedure

Indien u na 16 uur aankomt op onze basis verwittig hen dan zodat alles in orde is bij uw aankomst; indien u later aankomt dan 17 uur zal u van uw boot kunnen gebruik maken maar misschien niet meer kunnen vertrekken tot na de veiligheidbriefing de volgende ochtend.

 

Als het basisteam is vertrokken tegen de tijd dat u aankomt, wacht er een briefje op de deur van de receptie met informatie over welke boot van u is en waar u deze kunt vinden. Uw boot wordt opengelaten zodat u uw eerste nacht aan boord kunt doorbrengen, maar varen is niet toegestaan. Een informatiemap en een referentiehandleiding zullen aan boord worden achtergelaten, zodat u kunt zien hoe u de huishoudelijke systemen aan boord kunt bedienen. Uw pre-departure briefing vindt de volgende ochtend plaats zodra de basis is geopend.

 

Vertraging?

Als u op weg naar onze basis vertraging oploopt en u komt niet op het door u geadviseerde of afgesproken tijdstip, bel dan zo snel mogelijk naar onze basis om hen te informeren, zodat zij zich kunnen voorbereiden op uw late aankomst. Contactnummers (en openingstijden) voor elke basis zijn te vinden op onze basispaginas.

    

       

HET TERUGBRENGEN VAN UW BOOT... EN UITCHECKEN

Terugkomsttijd

Return time

Uw boot moet om 9uur op uw laatste vaardag (of 's middags als u een late check-out heeft geboekt) worden ingeleverd en leeg zijn.

 

Houd er rekening mee dat de sluizen in sommige regio's pas om 9uur opengaan, dus u moet door de laatste sluis zijn voordat ze de vorige dag sluiten.

 

U mag uw laatste nacht op onze basis doorbrengen als u dat wenst. Als u vroeg wilt uitchecken - laat het ons basisteam vantevoren weten, zodat ze zich kunnen voorbereiden op uw terugkomst.

 

Vakantiesurveys

Feedback over uw vakantie en de door ons geleverde service zijn voor ons erg belangrijk. Wij vragen u vriendelijk onze vakantievragenlijst in te vullen terwijl u aan boord bent en deze bij het uitchecken terug te sturen naar een daarvoor bestemde postbus in onze ontvangstruimtes. Ze worden niet door ons team behandeld voor minstens 72 uur en het kan een week of meer duren voordat ze worden verwerkt.

Het voorbereiden van uw boot voor overdracht

Boat handover preparation

Voor de veiligheid van ons basisteam en om het contact dat zij na gebruik met uw boot hebben te verminderen, moeten alle klanten de volgende doen:

  • De koelkast en prullenbak met alle overgebleven voorraden leegmaken, of de voorraden meenemen.
  • Pak alle vuilnis in, verwijder het van de boot en plaats het in de prullenbakken die beschikbaar zijn op de basis.
  • Strip al het linnengoed en plaats lakens, dekbedovertrekken en kussenslopen in de wasmanden die bij elke basis zijn voorzien.
  • Was serviesgoed, keukengerei, enz. in warm zeepwater en berg het op.

Als u niet hebt betaald voor een end-of-cruise schoonmaakservice, moet u ook:

  • Badkamers en toiletten schoonmaken.
  • De vloeren vegen en de dekken dweilen.

Let op, alle boten worden na elke klant grondig gereinigd en gedesinfecteerd door het basisteam, in overeenstemming met onze strenge en robuuste reinigingsprocessen. Zie de pagina ‘Covid Veiligheidshandvest’ voor meer informatie.

Terugkomstprocedure

Return procedure

Zodra u uw boot heeft ontruimd, moet u zich bij de receptie melden. Slechts één lid van uw groep wordt toegelaten in de receptie en er moet een masker worden gedragen als de plaatselijke overheid officieel aangeeft dat u dat moet doen. De rest van uw groep moet in uw voertuig of buiten, weg van andere, wachten.

 

Een technicus zal de boot controleren en het bedrag van de door u gebruikte motoruren registreren, en het receptieteam zal een terugbetaling van de ongebruikte uren van uw storting regelen (het kan 5-10 werkdagen duren om op uw afschrift te verschijnen, afhankelijk van de kaartverstrekker) of zal eventuele extra gebruikte uren in rekening brengen. Om het risico op infectie te verminderen, kunnen alleen kaartbetalingen worden geaccepteerd.

 

Meld enige incidenten of schade aan de boot en vertel ons of iemand aan boord enige coronavirus gerelateerde symptomen heeft vertoond tijdens uw cruise, zodat we uw boot kunnen isoleren voordat deze opnieuw wordt gebruikt.