Vision

Uw aankomst... en terugkomst

Om iedereen zo veilig mogelijk te houden op onze bases.

De volgende aankomst- en terugkomstprocedures zijn zorgvuldig herzien en aangepast om uw aankomst zo zorgeloos mogelijk te laten verlopen en om de verspreiding van het coronavirus op onze bases en op onze boten te voorkomen. Voor andere maatregelen die we hebben genomen op onze bases en op onze boten - bezoek onze ‘Covid Veiligheidshandvest’.

UW AANKOMST OP ONZE BASIS... EN CHECK IN

Prepare for check-in

Voorbereiden voor check-in

Onze basisteam kijken ernaar uit u te verwelkomen in hun vaargebied en uw aankomstervaring en vakantie zo soepel en plezierig mogelijk te laten verlopen.

 

Om de tijd die u in onze receptie moet doorbrengen te verminderen, wat belangrijk is voor een effectieve sociale afstand, hadden de meeste check-in vereisten voor uw vertrek ingevuld moeten zijn. Zie onze 'klaar maken' pagina voor details over de acties die u thuis moet uitvoeren, inclusief de mogelijkheid om een 'Aankomst en Gebied Briefing' video te bekijken die specifiek is voor uw geboekte basis en vaargebied. Andere check-in vereisten zullen ook telefonisch worden doorgegeven wanneer ons basisteam u belt ergens in de week voorafgaand aan uw vertrek.

 

Belangrijk: u dient ook een online gasteninformatieformulier in te vullen en alle leden van uw groep moeten voor uw aankomst onze safety video kijken. Dit zijn vereisten en u kunt niet aan boord van uw boot gaan als u het niet gedaan hebt.

Arrival time

Aankomsttijd

We hebben onze basis openingstijdenveranderd zodat we meer beschikbaar zijn gedurende de dag en op tijden die passen bij onze klanten. Dit helpt ook om aankomsten te spreiden, waardoor we beter kunnen omgaan met sociale afstandsmaatregelen op onze bases.

 

Voor vroege check-ins (indien vooraf geboekt) dient u vanaf 11 uur 's ochtends te arriveren. Voor standaard check-ins dient u VANAF 14.00 uur ochtends te arriveren. We zullen proberen de aankomst te spreiden om het aantal klanten ter plaatse te verminderen en u zo snel mogelijk aan boord te krijgen. Om ons te helpen dit te bereiken, moet u uw verwachte aankomsttijd bevestigen wanneer u het online Gasteninformatieformulierinvult, dat ten minste 7 dagen voor uw vertrek moet worden ingevuld. Ons team van de basis zal u ergens in de week voor uw vertrek proberen te contacteren om u het uur van uw aankomst te herbevestigen. Zij kunnen u vragen om iets eerder of later aan te komen, afhankelijk van het aantal andere vertrekken op dezelfde dag. We vragen u om u zo dicht mogelijk bij de afgesproken aankomsttijd te houden.

 

Na uw aankomst moeten we wat tijd met u doorbrengen om de check-in processen af te ronden en we zullen u dan adviseren wanneer u kunt verwachten dat de briefing voor het vertrek van de boot plaatsvindt. U zult niet in staat zijn om de kade meteen te verlaten. De meeste klanten zullen pas aan het begin van de avond of, in sommige gevallen, de volgende ochtend kunnen vertrekken, maar wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk klaar bent om te vertrekken.

 

Aankomst na sluitingstijd?

 

Check-in

Check-in

 Bij aankomst moet u altijd het meest recente advies van de plaatselijke overheid volgen inzake het dragen van mondkapjes en afstand houden. Aangezien richtlijnen vaak veranderen en zoals geadviseerd in onze video's voor vertrek, raden wij u aan een mondkapje te dragen als u in de receptie bent en dat slechts één klant van uw groep de receptie binnengaat op elk moment om het comfortabeler te maken voor iedereen. Op onze basissen met kleinere recepties wordt op elk moment slechts één klant in totaal toegelaten in de receptie. Gelieve alle instructies van ons basisteam te volgen bij aankomst. 

 

Binnen wordt u met een glimlach begroet, maar geen handdruk. We hopen dat u het begrijpt. U zult een aantal documenten moeten ondertekenen om aan te tonen dat bepaalde informatie volledig is gelezen en begrepen. Het team van de receptie ook een Schadeborg van u nemen door middel van een pre-autorisatie op uw creditcard, evenals een Engine Hours Deposit. (Visa of Mastercard a.u.b.) Zie de verplichte kosten voor meer informatie. 

Duitse klanten zonder vergunning

Als u in Duitsland niet over een vergunning beschikt en in vergunningvrije gebieden van Duitsland wilt varen, zijn onze basisteams verplicht om voor uw vertrek extra onderwijs te verstrekken, dat elke dag om 14uur begint. Zie het tabblad 'Meer informatie over varen' op onze pagina 'klaar maken' voor meer details.

 

Vergunningen zijn slechts in een deel van Duitsland nodig. In geen van onze andere vaargebieden zijn vergunningen vereist.

Gesproken talen op de bases

Naast de plaatselijke taal in de regio, communiceren onze teams graag in het Engels op al onze bases. Het is mogelijk dat andere talen in sommige bases worden gesproken, maar dit kan niet worden gegarandeerd.

 

Gedrukte talen op de bases

Onze aankomstpapieren, veiligheidsvideo's en briefings (niet de mondelinge briefing) zijn op al onze bases beschikbaar in het Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Nederlands.

Andere nuttige literatuur, zoals ons welkomstboekje, regionale gidsen, kaarten, etc. is beschikbaar in:

  • Engels, Frans en Duits: Alle bases
  • Nederlands: Canal du Midi, Camargue, Bourgondië FC, België en Nederland

 


Pre-departure Briefing

Briefing voor vertrek

Kort nadat u uw boot hebt gezien, zal een van onze basistechnici de door u benoemde kapitein en de tweede-in-charge vertrouwd maken met de huishoudelijke systemen van de boot en u een praktijkgerichte demonstratie geven van de bediening van de boot en de bediening ervan. Zij zullen ervoor zorgen dat u de boot comfortabel en vol vertrouwen kunt besturen en de waterweg kunt bevaren, voordat u vertrekt.

 

Ons team zal er alles aan doen om tijdens de demonstratie een veilige afstand te bewaren, maar dit is niet altijd mogelijk. Zij zullen daarom tijdens de briefing een mondkapje dragen en wij raden aan dat de aangewezen kapitein en 2e stuurman, en alle anderen aan boord, hetzelfde doen. Wij eisen van onze klanten dat zij minstens het meest recente advies van de plaatselijke overheid over het dragen van mondkapjes opvolgen. Naarmate de beperkingen evolueren, kan ons team de aanpak met betrekking tot afstand houden en het dragen van mondkapjes aanpassen. Ons team zal niettemin met plezier een mondkapje dragen bij elke vorm van communicatie en interactie met u, dus aarzel niet om hen dat te vragen.

 

Aan het einde van de briefing zullen de kapitein en de tweede-in-charge moeten tekenen om te zeggen dat de juiste instructie is ontvangen - en ook dat onze veiligheidsvideo is bekeken door alle leden van de groep.

Onboard resources

Middelen aan boord

Onze teams op uw startbasis zijn er om ervoor te zorgen dat u comfortabel, zelfverzekerd en veilig bent. U krijgt echter veel schriftelijke informatie om naar te verwijzen, in geval dat u iets vergeet.

 

U zult ontvangen:

  • contactnummers voor bijstand tijdens het varen
  • een welkomstboekje met essentiële veiligheidsinformatie en links naar andere nuttige online bronnen
  • navigatiekaarten
  • een gedetailleerde handleiding voor de boot
  • schriftelijke richtlijnen voor de hanteren van boten en het varen op de waterweg

 

Zie het 'Leer meer over varen' tabblad van onze 'klaar maken' pagina om een aantal van deze bronnen online te lezen voordat u thuis weggaat. Dit kan u helpen om de briefing voor vertrek beter be begrijpen en om sneller zelfvertrouwen te krijgen.

 

    

       

AANKOMST NA SLUITINGSTIJD

Late aankomstprocedure

Indien u na 16 uur aankomt op onze basis verwittig hen dan zodat alles in orde is bij uw aankomst; indien u later aankomt dan 17 uur zal u van uw boot kunnen gebruik maken maar misschien niet meer kunnen vertrekken tot na de veiligheidbriefing de volgende ochtend.

 

Als het basisteam is vertrokken tegen de tijd dat u aankomt, wacht er een briefje op de deur van de receptie met informatie over welke boot van u is en waar u deze kunt vinden. Uw boot wordt opengelaten zodat u uw eerste nacht aan boord kunt doorbrengen, maar varen is niet toegestaan. Een informatiemap en een referentiehandleiding zullen aan boord worden achtergelaten, zodat u kunt zien hoe u de huishoudelijke systemen aan boord kunt bedienen. Uw pre-departure briefing vindt de volgende ochtend plaats zodra de basis is geopend.

 

Vertraging?

Als u op weg naar onze basis vertraging oploopt en u komt niet op het door u geadviseerde of afgesproken tijdstip, bel dan zo snel mogelijk naar onze basis om hen te informeren, zodat zij zich kunnen voorbereiden op uw late aankomst. Contactnummers (en openingstijden) voor elke basis zijn te vinden op onze basispaginas.

    

       

HET TERUGBRENGEN VAN UW BOOT... EN UITCHECKEN

Return time

Terugkomsttijd

Uw boot moet om 9uur op uw laatste vaardag (of 's middags als u een late check-out heeft geboekt) worden ingeleverd en leeg zijn.

 

Houd er rekening mee dat de sluizen in sommige regio's pas om 9uur opengaan, dus u moet door de laatste sluis zijn voordat ze de vorige dag sluiten.

 

U mag uw laatste nacht op onze basis doorbrengen als u dat wenst. Als u vroeg wilt uitchecken - laat het ons basisteam vantevoren weten, zodat ze zich kunnen voorbereiden op uw terugkomst.

 

Boat handover preparation

Het voorbereiden van uw boot voor overdracht

Voor de veiligheid van ons basisteam en om het contact dat zij na gebruik met uw boot hebben te verminderen, moeten alle klanten de volgende doen:

  • De koelkast en prullenbak met alle overgebleven voorraden leegmaken, of de voorraden meenemen.
  • Pak alle vuilnis in, verwijder het van de boot en plaats het in de prullenbakken die beschikbaar zijn op de basis.
  • Strip al het linnengoed en plaats lakens, dekbedovertrekken en kussenslopen in de wasmanden die bij elke basis zijn voorzien.
  • Was serviesgoed, keukengerei, enz. in warm zeepwater en berg het op.

Als u niet hebt betaald voor een end-of-cruise schoonmaakservice, moet u ook:

  • Badkamers en toiletten schoonmaken.
  • Alle oppervlakken van werkbladen reinigen.
  • De vloeren vegen en de dekken dweilen.

Let op, alle boten worden na elke klant grondig gereinigd en gedesinfecteerd door het basisteam, in overeenstemming met onze strenge en robuuste reinigingsprocessen. Zie de pagina ‘Covid Veiligheidshandvest’ voor meer informatie.

Return procedure

Terugkomstprocedure

Zodra u uw boot heeft ontruimd, moet u zich bij de receptie melden. Een technicus zal de boot controleren en het bedrag van de door u gebruikte motoruren registreren, en het receptieteam zal een terugbetaling van de ongebruikte uren van uw storting regelen (het kan 5-10 werkdagen duren om op uw afschrift te verschijnen, afhankelijk van de kaartverstrekker) of zal eventuele extra gebruikte uren in rekening brengen. Meld enige incidenten of schade aan de boot.