Gold Trusted Service Award
Gold Trusted Service Award
De prijs wordt toegekend door Feefo, die op onafhankelijke wijze beoordelingen van onze klanten verzamelt, en is een erkenning voor bedrijven die consequent een uitstekende klantervaring bieden.
Rosette
Vaarexpertise sinds 1969
Met meer dan 50 jaar ervaring en expertise zijn we gepassioneerd over het bieden van onverslaanbare vakanties op het water.
Compass
18 geweldige bestemmingen
Ons uitgebreide netwerk van basissen in 9 landen betekent dat u kunt genieten van een heen- en terugreis of kunt kiezen uit een brede selectie van enkele reizen.
Boat
Grootste vloot ter wereld
We hebben meer rivier- en kanaalboten beschikbaar dan welke andere aanbieder dan ook, te huur tussen april en oktober. Ons ruime aanbod aan boten biedt plaats aan 2-12 personen.
Life buoy
Geen vaarbewijs nodig
Inderdaad! U kunt uw eigen boot huren en besturen voor een korte vakantie (minimaal 3 nachten), een week of langer. We laten u alles zien wat u moet weten voordat u op pad gaat.
  • Gold Trusted Service Award
    Gold Trusted Service Award
    De prijs wordt toegekend door Feefo, die op onafhankelijke wijze beoordelingen van onze klanten verzamelt, en is een erkenning voor bedrijven die consequent een uitstekende klantervaring bieden.
  • Rosette
    Vaarexpertise sinds 1969
    Met meer dan 50 jaar ervaring en expertise zijn we gepassioneerd over het bieden van onverslaanbare vakanties op het water.
  • Compass
    18 geweldige bestemmingen
    Ons uitgebreide netwerk van basissen in 9 landen betekent dat u kunt genieten van een heen- en terugreis of kunt kiezen uit een brede selectie van enkele reizen.
  • Boat
    Grootste vloot ter wereld
    We hebben meer rivier- en kanaalboten beschikbaar dan welke andere aanbieder dan ook, te huur tussen april en oktober. Ons ruime aanbod aan boten biedt plaats aan 2-12 personen.
  • Life buoy
    Geen vaarbewijs nodig
    Inderdaad! U kunt uw eigen boot huren en besturen voor een korte vakantie (minimaal 3 nachten), een week of langer. We laten u alles zien wat u moet weten voordat u op pad gaat.
  • Gold Trusted Service Award
    Gold Trusted Service Award
    De prijs wordt toegekend door Feefo, die op onafhankelijke wijze beoordelingen van onze klanten verzamelt, en is een erkenning voor bedrijven die consequent een uitstekende klantervaring bieden.
  • Rosette
    Vaarexpertise sinds 1969
    Met meer dan 50 jaar ervaring en expertise zijn we gepassioneerd over het bieden van onverslaanbare vakanties op het water.
  • Compass
    18 geweldige bestemmingen
    Ons uitgebreide netwerk van basissen in 9 landen betekent dat u kunt genieten van een heen- en terugreis of kunt kiezen uit een brede selectie van enkele reizen.
  • Boat
    Grootste vloot ter wereld
    We hebben meer rivier- en kanaalboten beschikbaar dan welke andere aanbieder dan ook, te huur tussen april en oktober. Ons ruime aanbod aan boten biedt plaats aan 2-12 personen.
  • Life buoy
    Geen vaarbewijs nodig
    Inderdaad! U kunt uw eigen boot huren en besturen voor een korte vakantie (minimaal 3 nachten), een week of langer. We laten u alles zien wat u moet weten voordat u op pad gaat.

Uw aankomst... en terugkomst

Om iedereen zo veilig mogelijk te houden op onze bases.

UW AANKOMST OP ONZE BASIS... EN CHECK IN

Prepare for check-in

Voorbereiden voor check-in

Onze basisteam kijken ernaar uit u te verwelkomen in hun vaargebied en uw aankomstervaring en vakantie zo soepel en plezierig mogelijk te laten verlopen.

 

Om de tijd die u in onze receptie moet doorbrengen te verminderen, wat belangrijk is voor een effectieve sociale afstand, hadden de meeste check-in vereisten voor uw vertrek ingevuld moeten zijn. Zie onze 'klaar maken' pagina voor details over de acties die u thuis moet uitvoeren, inclusief de mogelijkheid om een 'Aankomst en Gebied Briefing' video te bekijken die specifiek is voor uw geboekte basis en vaargebied. Andere check-in vereisten zullen ook telefonisch worden doorgegeven wanneer ons basisteam u belt ergens in de week voorafgaand aan uw vertrek.

 

Belangrijk: u dient ook een online gasteninformatieformulier in te vullen en alle leden van uw groep moeten voor uw aankomst onze safety video kijken. Dit zijn vereisten en u kunt niet aan boord van uw boot gaan als u het niet gedaan hebt.

Arrival time

Aankomsttijd

Standaard check-ins worden geregeld tussen 15.00 en 17.00 uur. Voor vroege check-ins (indien vooraf geboekt) dient u vanaf 11.00 uur aanwezig te zijn.

 

Om de wachttijden zo kort mogelijk te houden, zorgen we voor een gespreide aankomst, zodat we u na aankomst zo snel mogelijk kunnen inchecken. Ons basisteam zal proberen u ergens in de 7 dagen voor uw aankomst te bellen en tijdens dit gesprek zullen we bevestigen wanneer u naar uw vertrekbasis moet gaan. Om ons daarbij te helpen, verzoeken wij u het online Gasteninformatieformulier in te vullen, ten minste 7 dagen voor uw aankomst, zodat wij weten op welk nummer wij u het beste kunnen bellen.

 

Nadat u bent aangekomen en wij u hebben ingecheckt, is uw boot misschien niet meteen klaar, maar wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk aan boord kunt. Wij laten u op de dag zelf ook weten hoe laat u dan uw briefing voor vertrek kunt verwachten, zodat u voorbereid bent op een veilige en plezierige cruise. U kunt de aanlegplaats niet verlaten voordat u deze briefing heeft ontvangen.  In feite kunnen de meeste klanten pas vroeg in de avond of in sommige gevallen de volgende ochtend vertrekken.

Aankomst na sluitingstijd?

 

Check-in

Check-in

Kom bij aankomst naar de receptie van de basis om te worden verwelkomd door ons team. U krijgt een welkomstboekje met belangrijk veiligheidsadvies, contactnummers voor wanneer u onze hulp nodig heeft tijdens uw verblijf en andere nuttige informatie. U zult een aantal documenten moeten ondertekenen om aan te tonen dat bepaalde informatie volledig is gelezen en begrepen. Het receptieteam moet ook een pre-autorisatie uitvoeren op uw creditcard voor de waarborg voor de brandstof en de schadewaarborg (Visa of Mastercard a.u.b.). Zie de verplichte kosten voor meer informatie. 

Duitse klanten zonder vergunning

Als u in Duitsland niet over een vergunning beschikt en in vergunningvrije gebieden van Duitsland wilt varen, zijn onze basisteams verplicht om voor uw vertrek extra onderwijs te verstrekken, dat elke dag om 14uur begint. Zie het tabblad 'Meer informatie over varen' op onze pagina 'klaar maken' voor meer details.

 

Vergunningen zijn slechts in een deel van Duitsland nodig. In geen van onze andere vaargebieden zijn vergunningen vereist.

Gesproken talen op de bases

Naast de plaatselijke taal in de regio, communiceren onze teams graag in het Engels op al onze bases. Het is mogelijk dat andere talen in sommige bases worden gesproken, maar dit kan niet worden gegarandeerd.

 

Gedrukte talen op de bases

Onze aankomstpapieren, veiligheidsvideo's en briefings (niet de mondelinge briefing) zijn op al onze bases beschikbaar in het Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Nederlands.

Andere nuttige literatuur, zoals ons welkomstboekje, regionale gidsen, kaarten, etc. is beschikbaar in:

  • Engels, Frans en Duits: Alle bases
  • Nederlands: Canal du Midi, Camargue, Bourgondië FC, België en Nederland

 

Pre-departure Briefing

Briefing voor vertrek

Kort nadat u uw boot hebt gezien, zal een van onze basistechnici de door u benoemde kapitein en de tweede-in-charge vertrouwd maken met de huishoudelijke systemen van de boot en u een praktijkgerichte demonstratie geven van de bediening van de boot en de bediening ervan. Zij zullen ervoor zorgen dat u de boot comfortabel en vol vertrouwen kunt besturen en de waterweg kunt bevaren, voordat u vertrekt.

 

 

Aan het einde van de briefing zullen de kapitein en de tweede-in-charge moeten tekenen om te zeggen dat de juiste instructie is ontvangen - en ook dat onze veiligheidsvideo is bekeken door alle leden van de groep.

Onboard resources

Middelen extra

Onze teams op uw startbasis zijn er om ervoor te zorgen dat u comfortabel, zelfverzekerd en veilig bent. U krijgt echter veel schriftelijke informatie om naar te verwijzen, in geval dat u iets vergeet.

 

U ontvangt bij de receptie:

  • Een welkomstboekje met essentiële veiligheidsinformatie, contactnummers voor bijstand tijdens het varen en links naar andere nuttige online bronnen

Aan boord vindt u:

  • Navigatiekaarten
  • Een gedetailleerde handleiding voor de boot
  • Schriftelijke richtlijnen voor de hanteren van boten en het varen op de waterweg

 

Zie het 'Leer meer over varen' tabblad van onze 'klaar maken' pagina om een aantal van deze bronnen online te lezen voordat u thuis weggaat. Dit kan u helpen om de briefing voor vertrek beter be begrijpen en om sneller zelfvertrouwen te krijgen.

 

AANKOMST NA SLUITINGSTIJD

Late aankomstprocedure

Indien u na 16 uur aankomt op onze basis verwittig hen dan zodat alles in orde is bij uw aankomst; indien u later aankomt dan 17 uur zal u van uw boot kunnen gebruik maken maar misschien niet meer kunnen vertrekken tot na de veiligheidbriefing de volgende ochtend.

 

Als het basisteam is vertrokken tegen de tijd dat u aankomt, wacht er een briefje op de deur van de receptie met informatie over welke boot van u is en waar u deze kunt vinden. Uw boot wordt opengelaten zodat u uw eerste nacht aan boord kunt doorbrengen, maar varen is niet toegestaan. Een informatiemap en een referentiehandleiding zullen aan boord worden achtergelaten, zodat u kunt zien hoe u de huishoudelijke systemen aan boord kunt bedienen. Uw pre-departure briefing vindt de volgende ochtend plaats zodra de basis is geopend.

 

Vertraging?

Als u op weg naar onze basis vertraging oploopt en u komt niet op het door u geadviseerde of afgesproken tijdstip, bel dan zo snel mogelijk naar onze basis om hen te informeren, zodat zij zich kunnen voorbereiden op uw late aankomst. Contactnummers (en openingstijden) voor elke basis zijn te vinden op onze basispaginas.

HET TERUGBRENGEN VAN UW BOOT... EN UITCHECKEN

Return time

Terugkomsttijd

Uw boot moet om 9uur op uw laatste vaardag (of 's middags als u een late check-out heeft geboekt) worden ingeleverd en leeg zijn.

 

Houd er rekening mee dat de sluizen in sommige regio's pas om 9uur opengaan, dus u moet door de laatste sluis zijn voordat ze de vorige dag sluiten.

 

U mag uw laatste nacht op onze basis doorbrengen als u dat wenst. Als u vroeg wilt uitchecken - laat het ons basisteam vantevoren weten, zodat ze zich kunnen voorbereiden op uw terugkomst.

 

Boat handover preparation

Het voorbereiden van uw boot voor overdracht

Voordat u uw boot verlaat en inlevert, moeten alle klanten:

  • De koelkast en prullenbak met alle overgebleven voorraden leegmaken, of de voorraden meenemen.
  • Pak alle vuilnis in, verwijder het van de boot en plaats het in de prullenbakken die beschikbaar zijn op de basis.
  • Strip al het linnengoed en plaats lakens, dekbedovertrekken en kussenslopen in de wasmanden die bij elke basis zijn voorzien.
  • Was serviesgoed, keukengerei, enz. in warm zeepwater en berg het op.

Als u niet hebt betaald voor een end-of-cruise schoonmaakservice, moet u ook:

  • Badkamers en toiletten schoonmaken.
  • Alle oppervlakken van werkbladen reinigen.
  • De vloeren vegen en de dekken dweilen.
Return procedure

Terugkomstprocedure

Nadat je je boot hebt vrijgegeven, dien je je te melden bij de receptie. Een technicus zal de boot controleren en je brandstofkosten berekenen door het aantal draaiuren van de motor te registreren. Ze zullen een terugbetaling regelen van eventuele ongebruikte uren van je Waarborg voor de brandstof (kan 5-10 werkdagen duren voordat dit op je rekening verschijnt, afhankelijk van de kaartverstrekker) of zal eventuele extra gebruikte uren in rekening brengen. Meld alsjeblieft incidenten of schade aan de boot.