Varen met vertrouwen

In deze onzekere tijden wil je weten dat je veilig bent, dat je geld veilig is en dat, als Covid-19 je vakantieplannen zou verstoren, je de flexibiliteit hebt om ze aan te passen of een volledige terugbetaling te ontvangen. Onze nieuwe 'Gaat varen met vertrouwen-beleid' biedt al deze geruststellingen. 

 

Dus, waarom niet nu uw ideale vakantie veilig stellen, terwijl er nog steeds beschikbaarheid is, en jezelf iets moois geven om naar uit te kijken. Ontspan dan in de wetenschap dat we je gedekt hebben. Vaart u mee?

 

 

Terugbetalingsgarantie

 

Terugbetalingsgarantie*

Voor ALLE nieuwe en bestaande boekingen (en herboekingen) gemaakt voor 31/10/2021.

U kunt een creditnota accepteren of een volledige contante terugbetaling ontvangen, tot aan de dag van uw vertrek, als u uw reis moet annuleren voordat u vertrekt, vanwege een van de hieronder beschreven redenen die verband houden met Covid-19.

Totale flexibiliteit

 

Totale flexibiliteit**

Voor ALLE nieuwe en bestaande boekingen (en herboekingen) gemaakt voor 31/10/2021.

Indien u een wijziging wilt aanbrengen in uw boeking, tot 14 dagen vóór uw vertrek, brengen wij geen wijzigingskosten in rekening. U kunt ook binnen 14 dagen vóór vertrek kosteloos wijzigen, indien een van de onderstaande Covid-19-gerelateerde redenen van toepassing is. Voor zelfs nog meer flexibiliteit kunt u uw boeking desgewenst aan een ander overdragen. Zie hieronder de voorwaarden die van toepassing zijn.

Covid Veiligheidshandvest

 

Covid Veiligheidshandvest

Wij nemen de veiligheid van onze klanten en collega's zeer serieus en hebben op onze bases procedures ingevoerd om onze reinigingsprotocollen te verbeteren en ervoor te zorgen dat wij kunnen werken in overeenstemming met de richtlijnen inzake sociale afstand en veiligheid.

Vertel me meer

Financieel vertrouwen

 

Financieel vertrouwen

Niet alleen hebben we meer dan 50 jaar ervaring met het charteren van boten met meer boten en bases dan welk ander bedrijf dan ook, we maken ook deel uit van Travelopia, 's werelds grootste collectie van gespecialiseerde reismerken. Dit maakt ons veruit een van de financieel meest stabiele bootcharterbedrijven ter wereld.

Toepasselijke Covid-19-gerelateerde redenen:

Om één van de onderstaande redenen van toepassing te laten zijn, moet  bevestigd zijn dat ze nog steeds van kracht zullen zijn op de datum van uw vertrek. Indien er beperkingen van kracht zijn zonder definitieve einddatum, mag u niet annuleren tot 8 weken voor uw vertrek, op welk moment ze nog steeds van kracht moeten zijn om in aanmerking te komen voor een cash refund.

  • We hebben bevestigd dat we niet in staat zijn om uw vakantie uit te voeren, omdat de beperkingen van de lokale overheid ons daarvan weerhouden.
  • Een grenssluiting voorkomt dat u uw eigen land verlaat of uw land van bestemming bereikt.
  • Uw nationale regering, of de regering van het land van bestemming heeft covid-19-gerelateerde beperkingen op het gebied van verkeer en reizen opgelegd, die van toepassing zijn op u of op leden van uw groep, die u beletten om te reizen.
  • De regering van het land van uw bestemming, draagt u op zich niet te mengen met de gezinnen met wie u van plan was te reizen.
  • U, of een lid van uw gezelschap, heeft symptomen van het Coronavirus gehad of is positief getest op Covid-19 (of bent in direct contact geweest met iemand die dat heeft) en moet zichzelf isoleren volgens de richtlijnen van de overheid.
  • U wordt door de autoriteiten geïnstrueerd dat u bij aankomst op uw bestemming of na uw terugkeer in uw eigen land zelfquarantaine moet houden. Als u een negatieve Covid-19 test heeft, ongeacht of u een negatieve Covid-19 test heeft. Als u vrijgesteld bent van quarantaine door een Covid-19 test af te leggen - dan moet u een test afleggen en is quarantaine geen 'reden' die onder deze polis van toepassing is. 

 

*Garantie voor contante terugbetaling: In overeenstemming met onze boekingsvoorwaarden zullen wij, indien uw saldo niet op tijd is betaald, uw boeking annuleren en uw aanbetaling en andere relevante kosten behouden. U komt dan niet in aanmerking voor een latere terugbetaling onder onze garantie voor contante terugbetaling. De datum waarop u het saldo moet betalen, staat duidelijk vermeld op uw boekingsbevestiging.

**Totale flexibiliteit: We zullen afstand doen van onze wijzigingskosten voor wijzigingen in uw vertrekdatum, duur, basis, regio en boottype, onder voorbehoud van beschikbaarheid. Als de nieuwe vakantiekosten hoger zijn, moet u het verschil betalen. Als de nieuwe vakantiekosten lager zijn, geven wij u een tegoedbon die u kunt inwisselen tegen vooraf geboekte extra's of een toekomstige boeking. U kunt uw boeking ook overdragen aan een andere persoon, hoewel schriftelijke toestemming van de oorspronkelijke hoofdboeker vereist is.

Veelgestelde vragen Coronavirus

HOE WORDEN 2021 VAKANTIES BEÏNVLOED?

Wij houden voortdurend het advies en de beperkingen van de overheid in de gaten en als wij operationele beslissingen nemen die verhinderen dat uw geboekte vakantie door kan gaan, zullen wij u zo snel mogelijk informeren. U bent natuurlijk gedekt door het bovenstaande 'Ga Varen met Vertrouwen' beleid. Wij streven ernaar om dergelijke beslissingen ten minste vier weken voor uw vertrek te nemen, hoewel dit niet kan worden gegarandeerd.

Bekijk de huidige openingsdata van het vaarseizoen en de plaatselijke beperkingen.

 

Wij houden voortdurend het advies van de overheid en de beperkingen op verkeer en reizen in elk van onze bestemmingen in de gaten en wij zullen u (of uw agent) zo snel mogelijk op de hoogte houden als wij operationele beslissingen nemen die uw vertrek beïnvloeden. 

Boekingen die we niet kunnen uitvoeren als gevolg van Coronavirus beperkingen (zie 'van toepassing zijnde Covid-19 gerelateerde redenen hierboven) hebben recht op een volledige terugbetaling, terugbetaling krediet of gratis wijzigingen onder ons Ga Varen met Vertrouwen beleid.

Wij zullen u alleen informeren indien wij niet in staat zijn uw geboekte vakantie uit te voeren. Daarentegen is het uw eigen verantwoordelijkheid om de beperkingen thuis en op uw bestemming te controleren in het geval er beperkingen zijn die u of leden van uw groep verhinderen om naar onze basis te reizen. Zie de vraag: 'Welke informatie moet ik weten voordat ik op reis ga' voor meer details'.

ANNULERING OF WIJZIGING VAN UW BOEKING

Ons 'Varen met vertrouwen' beleid is van toepassing op alle nieuwe boekingen, evenals op bestaande boekingen, zodat u met het volste vertrouwen kunt doorgaan met boeken.

Als u op dit moment in het bezit bent van een niet-ingewisseld restitutietegoed, moet u dit gebruiken om een nieuwe vakantie te boeken om ons 'Ga Varen met Vertrouwen' beleid van toepassing te laten zijn.

Onze Cash Restitutie Garantie geldt alleen als u niet kunt reizen vanwege een van de Covid-19 gerelateerde redenen die we hierboven hebben genoemd. Als een overheidsbeperking u momenteel verhindert te reizen, maar uw boeking is pas over meer dan 8 weken, dan kunt u (nog) niet annuleren en een volledige terugbetaling eisen - u moet wachten omdat de beperkingen kunnen veranderen. U kunt echter wel uw boeking wijzigen onder ons totale flexibiliteitsbeleid als u dat wilt.  

Als uw boeking binnen 8 weken is, dan kunt u annuleren en een volledige terugbetaling eisen als er een huidige overheidsbeperking is die u verhindert te reizen, tenzij de beperking gepland is om te eindigen vóór uw vertrekdatum. 

Vergeet niet dat u ook uw vakantie kunt verzetten onder ons totale flexibiliteitsbeleid als u dat wenst - zie hierboven.

Als uw vertrekdatum binnen 8 weken is, en wanneer u uw vakantie niet meer kunt voortzetten om één van de hierboven vermelde redenen in verband met het coronavirus, bel ons dan tijdens de openingstijden van het kantoor op +31 10 213 03 52 (ma t/m vr: 9:30 -12:00 / 13:00 - 17:00 / Gesloten: Weekends). De belvolumes kunnen hoger zijn dan normaal en wij danken u voor uw geduld. Als u via uw reisagent hebt geboekt, bel hen dan direct.

Indien u uw boeking wenst te wijzigen, kunt u dit op elk moment doen, maar gelieve ons minstens twee weken op voorhand te verwittigen indien de reden voor uw wijziging niet één van de hierboven vermelde Covid-19 gerelateerde redenen is. U kunt contact met ons opnemen of ons online omboekingsformulier invullen en wij zullen de beschikbaarheid controleren en contact met u opnemen. 

Als u via een agent heeft geboekt, moet u rechtstreeks contact opnemen met uw agent.

Met onze nieuwe 'totale flexibiliteit' kunt u uw boeking wijzigen naar een andere vertrekdatum, vertrekhaven, regio of boot, ongeacht de reden. We vragen u wel om ons minstens twee weken op voorhand te verwittigen. Als uw boeking binnen twee weken plaatsvindt kunt u alleen gebruik maken van de totale flexibiliteit als uw boeking wordt beïnvloed door een van de coronavirus-gerelateerde redenen die hierboven zijn genoemd om kosteloos te wijzigen, anders zijn onze standaard wijzigingskosten, voorwaarden en condities van toepassing.

Although you should check your own cover, nearly all insurers have stopped insuring for coronavirus-related claims in general (i.e. cancellation, repatriation, etc) which is why we have introduced our ‘Go Boating with Confidence’ policy to protect you. Some insurers are still offering cover for coronavirus-related emergency medical treatment abroad. It might pay to shop around if you want this additional peace of mind,

Travel Insurance is an important part of every vacation and we strongly recommend that you take out adequate cover, preferably from the moment of booking to ensure cancellation is covered. Cover should be obtained whether traveling abroad or at home.

Omdat uw geboekte vakantie door kan gaan, heeft u geen recht op restitutie in contanten onder ons Ga Varen met Vertrouwen beleid. Wij begrijpen echter dat de sluiting van dergelijke vrijetijdsgelegenheden voor veel klanten van invloed zal zijn op het plezier van onze vakanties. In dit geval kunt u profiteren van ons totale flexibiliteitsbeleid, dat u de mogelijkheid biedt uw boeking te wijzigen naar een andere regio of een latere datum, zonder wijzigingskosten.  

TERUGBETALING

U kunt nu uw Restitutie Tegoed gebruiken voor elke nieuwe bootverhuur boeking, we raden u ook aan om zo snel mogelijk te boeken om teleurstelling te voorkomen als onze boten volgeboekt zijn.

Hier zijn de stappen om uw tegoed in te wisselen.

Restitutie tegoeden moeten worden gebruikt om een vakantie om te boeken en kunnen niet worden ingewisseld voor een cash restitutie. Zodra een vakantie is omgeboekt, moeten de voorwaarden van onze cash restitutie garantie van toepassing zijn voordat u kunt annuleren en aanspraak kunt maken op een cash restitutie. 

COVID-19 TEST EN VACCINATIES

We hebben geen bewijs van vaccinatie tegen Covid-19 vereisen voordat u te vertrekken zijn toegestaan, op een van onze boten.

Als u internationaal reist, zorg er dan voor dat u het reisadvies van uw thuis- en bestemmingslanden controleert om te bevestigen of bewijs van vaccinatie vereist is om internationale grenzen te overschrijden. 

We hebben geen bewijs van een negatieve Covid-19-test nodig voordat u met een van onze boten mag vertrekken.

Als een lid van uw gezelschap echter symptomen van coronavirus begint te vertonen of positief test op Covid-19 in de weken voorafgaand aan uw vertrek (of in direct contact is geweest met iemand die symptomen vertoont of positief is getest), moeten zij de laatste regering volgen. advies met betrekking tot het maken van een test en zelfisolatie.

Waar u zichzelf moet isoleren u zal worden gedekt door onze Go Varen met vertrouwen beleid en thuis moeten blijven en niet naar onze basis moeten reizen.

Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de nieuwste reisadvies overheid en voorschriften met betrekking tot de noodzaak om voorafgaand aan de reis een Covid-19-test af te leggen. Zorg ervoor dat u blijven controleren deze informatie voordat u op reis als leidraad kunnen op korte termijn veranderen.

Als u internationaal reist, vragen sommige landen om een bewijs van een negatieve test die u kort voor uw vertrek hebt afgelegd, waaraan u zich moet houden, anders loopt u het risico niet te kunnen reizen of bij aankomst in quarantaine te worden geplaatst. Als je positief te testen, wordt u gedekt door onze Go Varen met vertrouwen beleid en moet thuis blijven en niet naar onze basis.

Voordat u uw test uit te voeren, moet u ervoor zorgen te controleren u de test timing eisen voor het land dat u te reizen. Als u uw test te vroeg uitvoert, kan deze ongeldig zijn.

Als u reist met het vliegtuig, boot of per spoor adviseren wij u te volgen testen advies en eisen van uw luchtvaartmaatschappij, ferrymaatschappij of trein operator. Veel havens en luchthavens werken samen met laboratoria om tests aan te bieden voordat u op reis gaat. Zorg ervoor dat u van tevoren controleert of u tests moet boeken. 

Daarnaast zijn de volgende zijn een selectie van locaties die tests kunnen leveren voor reizen doeleinden. De volgende informatie is geen uitputtende lijst en kan worden gewijzigd. 

Le Boat is niet verbonden met bovengenoemde bedrijven of diensten en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de informatie of diensten die zij leveren. 

Als u per vliegtuig, over zee of per spoor reist, adviseren wij u het testadvies en de vereisten van uw luchtvaartmaatschappij, veerbootmaatschappij of treinexploitant op te volgen. Veel havens en luchthavens werken samen met laboratoria om tests aan te bieden voordat u op reis gaat. Zorg ervoor dat u controleren of u verplicht bent om boek testen op voorhand. 

Voordat u uw test uitvoert, moet u de vereisten voor testtiming controleren voor het land waar u naartoe reist. Als u uw test te vroeg uitvoert, kan deze ongeldig zijn.

Le Boat heeft niet de faciliteiten om direct aan te bieden klanten Covid-19 testen, maar we hebben samengesteld een selectie van lokale laboratoria die supply testen in de buurt van onze bases.  

 

Zodra u uw negatief testresultaat hebben ontvangen, hoe en wanneer moet u deze in te dienen om u te bewijzen zijn wel mooi om te reizen is afhankelijk van het land waarin u reist naar. 

Controleer het nieuwste reisadvies overheid.

Als je pre-departure testresultaat positief is, moet je de overheid begeleiding volgen en je kan nodig zijn om behandeling te zoeken waar je bent, totdat u hersteld bent. Als de plaatselijke autoriteiten u in quarantaine plaatsen, moet u dit doen voordat u naar huis reist. Het is niet mogelijk in quarantaine te plaatsen aan boord van één van onze boten, maar onze basis of klantenservice teams zal u voorzien van advies en ondersteuning naar de accommodatie die geschikt is voor uw behoeften.

Voordat u op reis gaat, adviseren wij u ook te controleren of u een toereikende reisverzekering hebt om u te dekken als u zich buitenshuis moet isoleren. 

VOORBEREIDING VAN UW VAKANTIE

Het is uw verantwoordelijkheid om alle relevante richtlijnen en maatregelen, die van kracht zijn om u, onze andere klanten en ons team veilig te houden, te controleren en erbij aan te passen. Deze richtlijnen kunnen onder andere reisbeperkingen van de overheid zijn die verhinderen dat u en uw groep op uw oorspronkelijke cruise kunnen gaan zoals gepland. Aangezien de beperkingen voortdurend veranderen, raden wij u aan om niet eerder dan 8 weken voor uw reis te beginnen met het controleren van de beperkingen. Blijf controleren tot op de dag van vertrek om te zien of ze zijn aangepast.

Als u internationaal reist, zorg er dan voor dat u het laatste reisadvies van de overheid blijft controleren om te bevestigen dat er geen specifieke reisbeperkingen of zelfisolatie-eisen zijn die op de datum van uw vertrek van kracht zijn.

Ongeacht waar u vandaan komt, moet u ook de laatste lokale adviezen en richtlijnen voor het land waarin u vaart blijven controleren. Er kunnen eisen zijn waar u zich op moet voorbereiden of beperkingen die u en uw groep ervan weerhouden om samen te gaan varen. Le Boat heeft ook speciale maatregelen en procedures geïmplementeerd in overeenstemming met de richtlijnen van de overheid en het is uw verantwoordelijkheid om uzelf vertrouwd te maken met de maatregelen die wij in ons Covid Veiligheidshandvest hebben beschreven en ervoor te zorgen dat u zich voorbereidt en dienovereenkomstig handelt.

Als u wordt getroffen door een Covid19-gerelateerde beperking en u bent niet in staat om op uw cruise te gaan zoals geboekt, maakt u zich dan geen zorgen want ons Ga Varen met  Vertrouwen beleid is dan van toepassing. Als uw vertrekdatum over minder dan 4 weken is, neem dan contact met ons op zodat we alternatieve opties met u kunnen bespreken. (Als u via een agent heeft geboekt, neem dan rechtstreeks contact met hen op).

De veiligheid van onze collega's en klanten staat voorop en we doen er alles aan om de verspreiding van het coronavirus op onze bases te voorkomen. We moeten onze klanten vragen om ons te helpen bij onze pogingen. Als dus een lid van uw groep symptomen van het coronavirus begint te vertonen, binnen de 7 dagen voor uw vertrek, dienen ze niet naar onze basis te reizen. Raadpleeg uw lokale overheid of gezondheidsdienst voor de laatste symptomen van het coronavirus. Ook als een lid van uw groep binnen 14 dagen voor vertrek in contact komt met iemand die symptomen vertoont, inclusief iemand die wordt gealarmeerd door een mobiele opsporingsapplicatie, mogen ze niet naar onze basis reizen.

Als het advies vereist dat u zichzelf isoleert en betekent dat u uw vakantie moet wijzigen of annuleren in overeenstemming met het bovenstaande beleid, kunt u dit doen tot de dag van vertrek. Wij kunnen echter eisen dat u bewijs overlegt om uw claim te ondersteunen. Bel ons zodra u dit weet. (Als u via een agent heeft geboekt, neem dan rechtstreeks contact met hen op).

UW VAKANTIE-ERVARING EN VEILIGHEID

We nemen de veiligheid van onze klanten en collega's zeer serieus en we hebben de procedures op onze bases zorgvuldig herzien en aangepast om ervoor te zorgen dat we kunnen werken in overeenstemming met strikte sociale afstands- en veiligheidsrichtlijnen. We hebben ook onze reinigingsprotocollen verbeterd om ervoor te zorgen dat onze bases regelmatiger worden schoongemaakt en dat onze boten tussen elk gebruik doorgrondig worden gedesinfecteerd.

Voor meer details over alles wat we doen op het gebied van veiligheid en om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen, kunt u terecht op onze Covid Veiligheidshandvest-pagina.

Beperkingen op verkeer en reizen, evenals andere maatregelen in de plaats controle van de verspreiding van Coronavirus, worden voortdurend herzien en bijgewerkt in elk van onze bestemmingen.

Als uw vakantie over minder dan 4 weken is, wij adviseren u om direct te verifiëren met de dienst reisadvies in uw land over hoe Coronavirus  van invloed is op uw geboekte bestemming

We hebben ook de huidige coronavirusbeperkingen in elk van onze bestemmingen samengevat, maar aangezien de beperkingen voortdurend veranderen, raden we u aan om te wachten tot ten minste 4 weken voor uw vertrekdatum voordat u ze controleert.

Natuurlijk moeten we ons houden aan de richtlijnen van de overheid om het virus te helpen bestrijden, en mogen we ons huis niet verlaten en niet reizen wanneer ons dat wordt aangeraden.  

Als reizen en overnachten eenmaal zijn toegestaan, zijn onze vakanties de perfecte manier om te genieten van wat broodnodige vrije tijd. Onze vakanties opereren 'off the beaten track', en geven u de mogelijkheid om weg te blijven van de drukte en om afstand te nemen van anderen aan boord van uw eigen zelfvoorzienende, volledig uitgeruste boot. In feite is een vaarvakantie de perfecte vakantie na de lockdown.

Lees ons blog om te zien waarom

Indien u of een lid van uw groep tijdens uw reis coronavirussymptomen begint te vertonen (raadpleeg de lokale overheid of de gezondheidsdienst voor de meest recente coronavirussymptomen), isoleer dan alle bemanningsleden aan boord van uw boot en neem contact op met ons basisteam dat u kan adviseren over de meest geschikte en dichtstbijzijnde bron voor medisch advies en/of tests. Het kan zijn dat u afspraken moet maken om zo snel mogelijk naar huis terug te keren. Het basisteam zal met u bespreken of, en waar, u met uw boot naar toe moet varen. Het basisteam zal met u een uitcheck regelen om elk contact met andere klanten en onze collega's op onze basis te voorkomen. 

Bij uw thuiskomst zal ons klantenserviceteam de kosten van het ongebruikte deel van de vakantie berekenen in volledige 24-uurs stappen, vanaf het moment dat u uw boot verlaat, en zal ervoor zorgen dat dit aan u wordt terugbetaald.

UW GELD

Helaas niet. Als u uw boeking wilt behouden moet u uw saldo betalen in overeenstemming met onze gebruikelijke voorwaarden.

Hetzelfde geldt voor eventuele tussentijdse betalingstermijnen die op uw reserveringsbevestiging staan vermeld.  Als uw saldo (of tussentijdse betaling) niet op tijd wordt betaald, zullen wij uw reservering annuleren en uw aanbetaling en eventuele andere relevante kosten inhouden. U komt dan niet in aanmerking voor een latere terugbetaling onder onze Cash Restitutie Garantie. De datum waarop u het restbedrag moet betalen, staat duidelijk vermeld op uw reserveringsbevestiging

Le Boat is de toonaangevende leverancier van vaarvakanties in Europa en Canada, en we zijn al meer dan 50 jaar succesvol actief. We maken tevens deel uit van Travelopia, 's werelds grootste groep van gespecialiseerde reismerken.

Bovendien genieten we de onvoorwaardelijke steun van onze eigenaar KKR, een van 's werelds grootste aandelenbedrijven. We bevinden ons in een zeer sterke positie en u kan ons vertrouwen!

Omdat we op dit moment een groot aantal telefoontjes ontvangen van klanten met een vertrekdatum in de nabije toekomst, vragen wij u om uw begrip en geduld.

Als uw vertrekdatum binnen de komende 8 weken is gepland, voor andere vragen, of voor vragen over de richtlijn 'Varen met vertrouwen' neem contact op. Als uw vertrekdatum niet binnen de komende 8 weken gepland is en voor minder dringende vragen, overweeg dan om enkele dagen later te bellen.