Varen met vertrouwen

Een bericht van onze Managing Director, Cheryl Brown

Ik begrijp dat een aantal klanten zich zorgen maken over hun komende vakantieplannen, wat logischs is in het licht van de huidige media aandacht voor het Coronavirus. Ik wil deze gelegenheid aangrijpen om u allen te verzekeren dat onze eerste prioriteit altijd de veiligheid en het welzijn van onze klanten en medewerkers zal zijn. En we blijven ons inzetten om ervoor te zorgen dat u een geweldige tijd aan boord heeft. 

 

De situatie rond het Coronavirus verandert voortdurend en als gerenommeerd bedrijf met meer dan 50 jaar ervaring wil ik u graag geruststellen dat we bij Le Boat uiterst solide plannen hebben. We hebben als team al eerder periodes van onzekerheid doorstaan. Ook in de toekomst zullen we ervoor blijven zorgen dat onze klanten en medewerkers veilig blijven en goed verzorgd zijn. 

 

Als u zich zorgen maakt over uw aankomende reisplannen, ben ik blij dat ik een van de meest flexibele reisbeleidsrichtlijnen in de sector kan aanbieden, zodat u met een gerust hart met ons kunt reizen, nu of in de zeer nabije toekomst, en met het volste vertrouwen kunt boeken.

 

We zien u graag weer snel aan boord.

Veelgestelde vragen Coronavirus

Onze richtlijn 'Varen met vertrouwen'

Om u extra gemoedsrust te geven in deze periode van onzekerheid, staan wij u toe om elke vakantie met een vertrekdatum voor of op 30 juni 2020, tot 48 uur voor vertrek, te annuleren. U kunt uw vertrek wijzigen naar een latere datum of een boekingstegoed ontvangen dat u kunt inwisselen op elke toekomstige vakantie met een vertrek in 2020 of 2021. We hopen dat dit betekent dat u met vertrouwen blijft boeken en varen met Le Boat.

De richtlijn geldt voor alle vakanties, zowel bestaande als nieuwe, die op of voor 30 juni 2020 vertrekken naar een Le Boat bestemming.

Al het boekingstegoed moet worden ingewisseld voor vakanties die uiterlijk op 29 oktober 2021 eindigen/terugkeren.

Bel ons alstublieft. En vergeet niet dat u ons minstens 48 uur voor uw vertrekdatum telefonisch op de hoogte moet brengen van uw wens om te wijzigen of te annuleren. Het belvolume kan hoger zijn dan normaal en wij danken u voor uw geduld.

Als uw nieuwe vakantie goedkoper is, betalen we het verschil terug. Als het meer is, moet u de extra kosten betalen. We zullen alle beschikbare opties samen met u naast elkaar zetten en ons best doen om een vakantie van vergelijkbare waarde te vinden.

Als u uw boeking wilt annuleren voordat uw saldo verschuldigd is, behouden wij uw aanbetaling voor gebruik bij een toekomstige boeking.

 

Als u uw vertrekdatum wilt wijzigen naar een latere datum (uiterlijk oktober 2021) - wordt uw saldo opnieuw berekend op basis van uw nieuwe vertrekdatum.

 

Als u uw boeking wilt behouden zodat u later kunt beslissen of u deze wilt wijzigen of annuleren, moet u uw saldo betalen in overeenstemming met onze gebruikelijke voorwaarden. U kunt dan later beslissen of dat u wilt wijzigen of annuleren, in overeenstemming met de bovenstaande richtlijn, als u dat wenst.

 

Omdat we voldoende tijd moeten hebben om de aankomst van onze klanten voor te bereiden en onze boten klaar te maken voor vertrek, hebben we een volledige 48 uur voor 14.00 uur op uw vertrekdag nodig om uw annulering te verwerken. 

Ongeacht de reden, kunt u uw boeking annuleren/wijzigen met deze richtlijn, tot 48 uur voor vertrek. Na deze tijd, als een van de volgende redenen u plotseling verhinderen om naar uw geboekte bestemming te reizen, kunt u nog steeds annuleren (voor een boekingstegoedt) of uw boeking wijzigen (zonder wijzigingskosten) volgens deze richtlijn.

  • Het Ministerie van Buitenlandse Zaken van uw regering raadt 'alle' behalve noodzakelijke reizen' daar af.
  • Er is een grenssluiting of lokale lockdown (op mijn bestemming of in mijn thuisland) waardoor ik niet kan vertrekken of er niet kan komen.
  • Mijn vlucht stopt in een getroffen gebied dat als onveilig wordt beschouwd en wordt dus geannuleerd.
  • Ik, of een lid van mijn bemanning, contracteert een bevestigd geval van het Coronavirus.
  • Ik word specifiek geadviseerd of geïnstrueerd tot zelfquarantaine, of in quarantaine geplaatst door de autoriteiten.

Wij zullen uiteraard de ontwikkelingen blijven volgen en onze richtlijn aanpassen indien en wanneer dat nodig is.

 

Zoals de situatie nu is, kunt u doorgaan met boeken of uitkijken naar uw vakantie na 30 juni 2020, in de wetenschap dat - als een van de volgende redenen u beletten om nu of in de toekomst naar uw bestemming te reizen, onze richtlijn 'Varen met vertrouwen' nog steeds van toepassing zal zijn.

  • Het Ministerie van Buitenlandse Zaken van uw regering raadt 'alle' behalve noodzakelijke reizen' daar af.
  • Er is een grenssluiting of lokale lockdown (op mijn bestemming of in mijn thuisland) waardoor ik niet kan vertrekken of er niet kan komen.
  • Mijn vlucht stopt in een getroffen gebied dat als onveilig wordt beschouwd en wordt dus geannuleerd.
  • Ik, of een lid van mijn bemanning, contracteert een bevestigd geval van het Coronavirus.
  • Ik word specifiek geadviseerd of geïnstrueerd tot zelfquarantaine, of in quarantaine geplaatst door de autoriteiten.

 

Als geen van beide bovenstaande omstandigheden van toepassing is, dan kunt u uw vakantie voortzetten zoals gepland. Als u in dit geval besluit uw boeking te wijzigen of te annuleren, zijn onze standaard boekingsvoorwaarden van toepassing. Wij adviseren u om uw reisverzekering te controleren om te zien of u gedekt bent.

Andere vragen in verband met het Coronavirus

Met veel landen die op slot zitten en veel opgelegde reisbeperkingen, is het nu niet zo'n goed moment om op vakantie te gaan - daarom hebben we de opening van al onze Europese bases uitgesteld tot 20 april 2020.

Zodra de beperkingen zijn opgeheven, kijken we ernaar uit om onze klanten een kans te geven om te genieten van de vakantietijd waar zo naar uit hebben gekeken - om de natuur te verkennen en 'quality time' door te brengen met vrienden en familie, die we misschien al een tijdje niet meer hebben gezien. En een vaarvakantie zorgt voor de perfecte ontsnapping aan uw dagelijks leven.

Lees ons blog om te zien waarom

Ja, deze richtlijn is van toepassing op alle nieuwe boekingen, evenals op bestaande boekingen. U kunt dus boeken in de wetenschap dat u tot 48 uur voor vertrek kunt annuleren als dat nodig is. 

De situatie verandert zeer snel en we raden u aan om het advies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken te raadplegen om de impact van het Coronavirus op het reizen van/naar elk van onze bestemmingen.

België: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland

Nederland: https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-buitenlandse-zaken

Wanneer openen de Le Boat vertrekbases?

  • Europa : Omdat vestigingen zoals restaurants en bars en diverse waterwegen gesloten zijn, zijn we van plan om onze bases voor het vaarseizoen 2020 vanaf maandag 20 april 2020 weer te openen. Wij nemen contact op met alle klanten die voor deze datum zouden reizen, om alternatieve vaarmogelijkheden te bespreken.
  • Canada : open op 15 mei zoals gepland.

Al onze boten worden aan het einde van elke vakantie grondig gereinigd en we hebben een nieuwe ontsmettingsmiddelspray geïntroduceerd als extra maatregel voor extra bescherming. We maken al onze boten grondig schoon aan het begin van het vakantieseizoen, en zullen onze duidelijke en uitgebreide schoonmaakprocedures blijven volgen tussen de vertrekken en aankomsten, ongeacht of de vertrekkende klant al dan niet betaald heeft voor een end-of-cruise schoonmaakservice.  

Als de overheid (thuis of op uw geboekte bestemming) u adviseert om het land waarin u reist te verlaten en u besluit uw vakantie af te breken, berekenen wij de kosten van het ongebruikte deel van uw vakantie en behouden dit als tegoed, dat u kunt gebruiken voor een toekomstige Le Boat vakantie. Wij zullen alles in het werk stellen om u te helpen uw eigen repatriëring te regelen. Er kan ook hulp beschikbaar zijn van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van uw land of u dient contact op te nemen met uw reisverzekeraar om te zien of u gedekt bent.

U moet medisch advies inwinnen door de juiste medische instantie te bellen. Als u het Coronavirus NIET heeft opgelopen, kunt u nog steeds uw vakantie wijzigen of annuleren in overeenstemming met onze richtlijn 'Varen met vertrouwen', zolang u ons meer dan 48 uur voor vertrek op de hoogte stelt. Doet u dat niet, dan gelden onze standaardvoorwaarden. Raadpleeg uw reisverzekering om te zien of u in dit geval gedekt bent. Indien officieel bevestigd is dat u het Coronavirus heeft gecontracteerd, gelden de voorwaarden van onze richtlijn 'Varen met vertrouwen confidence' tot aan het vertrek.

In het geval dat u of een lid van uw gezelschap Coronavirus symptomen heeft of gediagnosticeerd wordt tijdens uw reis, isoleer uzelf dan aan boord van uw boot en vraag om lokaal medisch advies. Neem ook onmiddellijk contact op met ons lokale basisteam, zodat we u kunnen helpen met de volgende stappen. U moet ook uw reisverzekeraar raadplegen om te weten of u aanspraak kunt maken op medische onkostenvergoedingen.

Als officieel bevestigd is dat u het Coronavirus heeft gecontracteerd en uw vakantie moet afbreken, berekenen wij de kosten van het ongebruikte deel van de vakantie en behouden dit als tegoed, dat u kunt gebruiken voor een toekomstige Le Boat vakantie.

Omdat we op dit moment een groot aantal telefoontjes ontvangen van klanten met een vertrekdatum in de nabije toekomst, vragen wij u om uw begrip en geduld.

Als uw vertrekdatum binnen de komende 4 weken is gepland, voor andere vragen, of voor vragen over de richtlijn 'Varen met vertrouwen' neem contact op. Als uw vertrekdatum niet binnen de komende 4 weken gepland is en voor minder dringende vragen, overweeg dan om enkele dagen later te bellen.