Om onze klanten wat gemoedsrust te geven wat betreft hun bestaande boekingen, en degenen die een nieuwe boeking willen maken, hebben we voor het seizoen 2020 NIEUWE flexibele omboekingsvoorwaarden geïntroduceerd.

 

Als uw boeking direct wordt beïnvloed door Covid-19...

Als u niet in staat bent om te reizen, of als uw vakantie niet door kan gaan om een van de volgende Covid-19 gerelateerde redenen, kunt u uw boeking gratis wijzigen tot op de dag van uw vertrek. Als u niet onmiddellijk wilt omboeken, ontvangt u een tegoedbon voor een toekomstige vakantie in 2020 of 2021.

Toepasselijke redenen zijn:

  • We hebben bevestigd dat we niet in staat zijn om uw vakantie uit te voeren, omdat de beperkingen van de lokale overheid ons daarvan weerhouden.
  • Een grenssluiting voorkomt dat u uw eigen land verlaat of uw land van bestemming bereikt.
  • Uw nationale regering, of de regering van het land van bestemming heeft covid-19-gerelateerde beperkingen op het gebied van verkeer en reizen opgelegd, die van toepassing zijn op u of op leden van uw groep, die u beletten om te reizen.
  • Uw nationale regering, of de regering van het land van bestemming, instrueert u om u niet te mengen met leden van de groep met wie u van plan bent te reizen.
  • Een lid van uw groep vertoont symptomen van het coronavirus in de weken voor uw vertrek (zie onderstaande vraag 'Wat moet ik doen als ik, of een lid van mijn groep, zich niet goed voelt VOOR mijn vakantie?’)
  • U wordt door de autoriteiten geïnstrueerd om na uw terugkeer naar uw eigen land in zelfquarantaine te gaan.

Let op: Bovenstaande beperkingen zijn alleen van toepassing indien ze nog steeds van kracht zijn op uw vertrekdatum. Als er beperkingen gelden zonder een definitieve einddatum, moet uw vertrekdatum minder dan 4 weken weg zijn, anders zijn onze standaard wijzigingskosten en - voorwaarden van toepassing.

 

Als bovenstaande redenen niet van toepassing zijn, maar u wilt nog steeds wijzigen...

Als uw geboekte vertrek voor 31 juli 2020 is en u wilt uw boeking om welke reden dan ook wijzigen (of het nu om een van de bovenstaande coronavirusgerelateerde redenen is of niet), dan kunt u dit gratis doen tot 48 uur voor 14uur van uw geboekte vertrekdag. Als u niet onmiddellijk omboekt, ontvangt u een tegoedbon voor een toekomstige vakantie in 2020 of 2021.

Is uw vertrek op of na 1 augustus, dan kunt u uw vertrekdatum nog wijzigen naar later in 2020 of in 2021 en gelden onze standaard wijzigingskosten, voorwaarden en condities.

Veelgestelde vragen Coronavirus

Bestaande boekingen

Bel ons alstublieft. En vergeet niet dat u ons minstens 48 uur voor uw vertrekdatum telefonisch op de hoogte moet brengen van uw wens om te wijzigen of te annuleren. Het belvolume kan hoger zijn dan normaal en wij danken u voor uw geduld.

Als uw vakantie niet meer mogelijk is omdat uw basis niet in staat is om te openen, nemen wij contact met u op, als en wanneer wij weten dat uw vertrek wordt beïnvloed.

Klik hier voor meer details over welke vaargebieden en reisdata direct zijn getroffen.

Als uw nieuwe vakantie goedkoper is, wordt het uitstaand tegoed behouden tot 31 oktober 2021. Dit tegoed kan u dan gebruiken voor latere boekingen als u dat wenst. Als uw nieuwe vakantie duurder is, dient u de meerprijs te betalen. We zullen alle mogelijke  opties samen met u bekijken en proberen een gelijkaardige vakantie te vinden met dezelfde waarde.

 

Als u uw boeking wilt annuleren voordat uw saldo verschuldigd is, behouden wij uw aanbetaling voor gebruik bij een toekomstige boeking.

 

Als u uw vertrekdatum wilt wijzigen naar een latere datum (uiterlijk oktober 2021) - wordt uw saldo opnieuw berekend op basis van uw nieuwe vertrekdatum.

 

Als u uw boeking wilt behouden zodat u later kunt beslissen of u deze wilt wijzigen of annuleren, moet u uw saldo betalen in overeenstemming met onze gebruikelijke voorwaarden. U kunt dan later beslissen of dat u wilt wijzigen of annuleren, in overeenstemming met de bovenstaande richtlijn, als u dat wenst.

 

We houden voortdurend toezicht op overheidsadvies en beperkingen op het verkeer en reizen, zowel hier als in elk van onze bestemmingen. 

Vanwege dergelijke beperkingen hebben we een aantal vertrekken moeten uitstellen, hetzij omdat we niet in staat zijn om onze bases te openen, hetzij omdat klanten niet in staat zijn om te reizen. 

Boekingen die direct op deze manier worden beïnvloed, zijn onderworpen aan ons Varen met Vertrouwen Policy (zoals hierboven beschreven). Met deze klanten  zullen we rechtstreeks contact opnemen.

 

Klik hier meer informatie over welke vaargebieden en reisdata direct zijn beïnvloed.

 

Voor nog niet getroffen boekingen is ons Varen met Vertrouwen Policy nog steeds van toepassing, maar u moet contact met ons opnemen als u uw boeking wilt wijzigen, of als u wilt annuleren en een boekingstegoed wilt ontvangen.

Beperkingen op verkeer en reizen, evenals andere maatregelen in de plaats controle van de verspreiding van Coronavirus, worden voortdurend herzien en bijgewerkt in elk van onze bestemmingen.

Wij adviseren u om direct te verifiëren met de dienst reisadvies in uw land over hoe Coronavirus  van invloed is op uw geboekte bestemming

België: https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland

Nederland: https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-buitenlandse-zaken

U kan dan ook zien onze basissen en vertrekdata direct worden beïnvloed. 

We nemen de veiligheid van onze klanten en collega's zeer serieus en we hebben de procedures op onze bases zorgvuldig herzien en aangepast om ervoor te zorgen dat we kunnen werken in overeenstemming met strikte sociale afstands- en veiligheidsrichtlijnen. We hebben ook onze reinigingsprotocollen verbeterd om ervoor te zorgen dat onze bases regelmatiger worden schoongemaakt en dat onze boten tussen elk gebruik doorgrondig worden gedesinfecteerd.

We noemen dit onze Covid Veiligheidshandvest. Voor meer details over alles wat we doen om u veilig te houden en de verspreiding van het coronavirus te voorkomen, kunt u terecht op onze Covid Veiligheidshandvest-pagina.

De veiligheid van onze collega's en klanten staat voorop en we doen er alles aan om de verspreiding van het coronavirus op onze bases te voorkomen. We moeten onze klanten vragen om ons te helpen bij onze pogingen. Als dus een lid van uw groep symptomen van het coronavirus begint te vertonen (zie hieronder), binnen de 7 dagen voor uw vertrek, dienen ze niet naar onze basis te reizen. Ook als een lid van uw groep binnen 14 dagen voor vertrek in contact komt met iemand die symptomen vertoont, inclusief iemand die wordt gealarmeerd door een mobiele opsporingsapplicatie, mogen ze niet naar onze basis reizen.

Als dit betekent dat u uw vakantie moet wijzigen of annuleren in overeenstemming met het bovenstaande beleid, kunt u dit doen tot aan de dag van vertrek. Bel ons zodra u dat weet.

We beschouwen de coronavirussymptomen als:

  • een nieuwe, continue hoest*
  • koorts/hoge temperatuur (37,8 °C of hoger)
  • verlies van of verandering in geur of smaak (anosmie)

*Een nieuwe, continue hoest is waar u: 

  • een nieuwe hoest hebt die een uur duurt 
  • 3 of meer episodes van hoesten hebt gehad in 24 uur 
  • meer hoest dan gewoonlijk

In het geval dat u of een lid van uw groep tijdens uw reis coronavirussymptomen begint te vertonen (zie hieronder), isoleer dan alle bemanningsleden aan boord van uw boot en neem contact op met ons basisteam dat de meest geschikte en dichtstbijzijnde bron van medisch advies kan adviseren. U dient regelingen te treffen om zo snel mogelijk naar huis terug te keren. Het basisteam zal met u bespreken of en waar u met uw boot naartoe moet varen. Het basisteam zal een postcheck-out met u regelen om elk contact met andere klanten en onze collega's op onze basis te voorkomen.

Vanaf het moment dat u uw boot verlaat, berekenen wij de kosten van het ongebruikte deel van de vakantie in volledige 24 uur verhogingen en behouden dit als tegoed dat u kunt gebruiken voor een toekomstige Le Boat vakantie

We beschouwen de coronavirussymptomen als:

  • een nieuwe, continue hoest*
  • koorts/hoge temperatuur (37,8 °C of hoger)
  • verlies van of verandering in geur of smaak (anosmie)

*Een nieuwe, continue hoest is waar u: 

  • een nieuwe hoest hebt die een uur duurt 
  • 3 of meer episodes van hoesten hebt gehad in 24 uur 
  • meer hoest dan gewoonlijk

Het is uw verantwoordelijkheid om alle relevante richtlijnen en maatregelen, die van kracht zijn om u, onze andere klanten en ons team veilig te houden, te controleren en erbij aan te passen. Deze richtlijnen kunnen onder andere reisbeperkingen van de overheid zijn die verhinderen dat u en uw groep op uw oorspronkelijke cruise kunnen gaan zoals gepland.

 

Als u internationaal reist, zorg er dan voor dat u het laatste reisadvies van de overheid blijft controleren om te bevestigen dat er geen specifieke reisbeperkingen of zelfisolatie-eisen zijn die op de datum van uw vertrek van kracht zijn.

 

Ongeacht waar u vandaan komt, moet u ook de laatste lokale adviezen en richtlijnen voor het land waarin u vaart blijven controleren. Er kunnen eisen zijn waar u zich op moet voorbereiden of beperkingen die u en uw groep ervan weerhouden om samen te gaan varen. Le Boat heeft ook speciale maatregelen en procedures geïmplementeerd in overeenstemming met de richtlijnen van de overheid en het is uw verantwoordelijkheid om uzelf vertrouwd te maken met de maatregelen die wij in ons Covid Veiligheidshandvest hebben beschreven en ervoor te zorgen dat u zich voorbereidt en dienovereenkomstig handelt.

 

Als u wordt beïnvloed door enige Covid-19-gerelateerde beperkingen en u bent niet in staat om op uw cruise te gaan zoals geboekt, maak u dan geen zorgen, want onze Ga varen met vertrouwenbeleid zal van toepassing zijn. Neem contact met ons op zodat we alternatieve opties met u kunnen bespreken.

Omdat we op dit moment een groot aantal telefoontjes ontvangen van klanten met een vertrekdatum in de nabije toekomst, vragen wij u om uw begrip en geduld.

Als uw vertrekdatum binnen de komende 4 weken is gepland, voor andere vragen, of voor vragen over de richtlijn 'Varen met vertrouwen' neem contact op. Als uw vertrekdatum niet binnen de komende 4 weken gepland is en voor minder dringende vragen, overweeg dan om enkele dagen later te bellen.

 

Nieuwe boekingen

Ja - ons 'Go Boating with confidence' beleid is van toepassing op alle nieuwe boekingen, evenals op bestaande boekingen, zodat u met het volste vertrouwen kunt doorgaan met boeken.

We zijn blij dat we eindelijk 'JA' kunnen zeggen op deze vraag. De meeste van onze bases zijn nu open (klik hier voor de verwachte openingsdata van de bases die niet open zijn) en we zijn zo blij dat we onze klanten de kans kunnen geven om te genieten van wat broodnodige tijd weg - om de natuur weereens te verkennen en wat quality time door te brengen met vrienden en familie, die ze misschien al een tijdje niet meer gezien hebben. En een vaarvakantie zorgt voor de perfecte post-lockdown ontsnapping.

Lees ons blog om te zien waarom

Le Boat is de toonaangevende leverancier van vaarvakanties in Europa en Canada, en we zijn al meer dan 50 jaar succesvol actief. We maken tevens deel uit van Travelopia, 's werelds grootste groep van gespecialiseerde reismerken.

Bovendien genieten we de onvoorwaardelijke steun van onze eigenaar KKR, een van 's werelds grootste aandelenbedrijven. We bevinden ons in een zeer sterke positie en u kan ons vertrouwen!

    

       

Een bericht van onze Managing Director, Cheryl Brown

"Er is geen twijfel dat de afgelopen maanden de grootste uitdaging zijn geweest voor Le Boat en de reisindustrie als geheel. De onzekerheid, de ontwrichting, de financiële gevolgen en de ingrijpende gevolgen voor zowel klanten als collega's zijn allemaal ongekend.

 

Bij Le Boat hebben we echter het geluk dat we uitstekende binnenlandse en drive-to-bestemmingen hebben, wat betekent dat we onze activiteiten veel sneller kunnen hervatten dan anderen, met name de reisorganisaties die uitsluitend in het buitenland actief zijn. En onze vakanties zijn de perfecte uitvalsbasis voor onze klanten, zodat ze drukke havens en grote steden kunnen vermijden. Onze waterwegen kronkelen door een prachtig landschap en liggen verscholen in dorpen waar de vrijheid en ruimte is om een veilige afstand tot anderen te bewaren, terwijl we weer in contact komen met vrienden en geliefden van wie we al zo lang gescheiden zijn.

 

Het team van Le Boat heeft de afgelopen maanden onvermoeibaar gewerkt om ons bedrijf voor te bereiden op een heropening zodra we dat kunnen. We hebben onze activiteiten herzien en aangepast om ervoor te zorgen dat we veilig geweldige vakanties kunnen leveren in de nieuwe 'post-Covid' wereld waarin we ons binnenkort zullen bevinden. We zijn klaar om klanten te verwelkomen op onze bases waar nieuwe sociale maatregelen zijn genomen om afstand te nemen. Een volledig vernieuwd proces voor het vertrek zal de tijd die we in onze ontvangstruimten doorbrengen verminderen en onze nieuwe schoonmaakprotocollen zullen ervoor zorgen dat de bases en boten grondig worden gereinigd en gedesinfecteerd voor de veiligheid van zowel onze gasten als onze collega's. Dit betekent dat onze gasten met een gerust hart kunnen ontspannen en kunnen genieten van hun welverdiende vakantie.

 

En ik ben blij dat we eindelijk de meeste van onze bases hebben kunnen openen en klanten weer op het water verwelkomen.

 

Dit zijn uitdagende tijden geweest en ik wil mijn geweldige Le Boat team over de hele wereld bedanken voor hun harde werk en vastberadenheid. En mijn dank gaat ook uit naar onze lieve klanten voor hun begrip en geduld. Er is nog een lange weg te gaan, maar er is in ieder geval licht aan het eind van de tunnel en we rijden er naartoe."